زنان سوری اینگونه در مرزهای نبرد با داعش جنگیدند + فیلم

دوشنبه 1 آبان 1396 - 22:39

با وجود گذشت هفت سال از آغاز جنگ گروه های تکفیری و تروریستی عیه سوریه، زنان سوری پا به پای مردان این کشور ، توانایی و قدرت خود را در دفاع از وطنشان به نمایش گذاشتند.

العالم - سوریه 

به گزارش شبکه خبری العالم، زنان سوری که همواره در سازندگی کشورشان، مشارکت فعال داشته اند، با شروع جنگ گروه های تروریستی علیه سوریه، با حضور در همه زمینه ها حتی در جبهه های نبرد، توانایی و قابلیت های خود را در دفاع از کشورشان نشان دادند و به اثبات رساندند.

به گزارش العالم، در گردان ماموریت های ویژه در نیروی دفاع ملی، این زنان هستندکه داوطلب می شوند، همه آن ها با هدفی واحد که مبارزه با تروریسم است، جمع شده و برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

یک زن سوری دراین باره به خبرنگار العالم گفت : تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد، همه ما سوری هستیم.

به گزارش خبرنگار العالم، هر یک از این زنان جنگجوی سوری ، حکایت خاص خود را دارند. فجیانا همسر یکی از شهدای سوریه است و می گوید که راه و مسیر همسرش یعنی مبارزه با تروریسم را درپیش گرفته است.

رویدا که دارای لیسانس ادبیات عرب است و دارای یک فرزند است، گفت با اینکه حضور زن در جامعه ضروری است، اما اکنون ضرورت ایجاب می کند که با تروریسم مبارزه کند تا بتواند در آینده خود آسایش و امنیت داشته باشد.

فجیانا درباره قمر صالح، همرزم خود که به شهادت رسید، گفت : این دختر شهید زمان جشن عروسی اش دو ماه دیگر بود که چند روز پیش هنگام عملیات مین روبی که گروه تروریستی داعش آنها را در منطقه کار گذاشته بودند، به شهادت رسید.

خبرنگار العالم درادامه گزارش خود گفت : زنان جنگجوی سوری در اتاق های کوچک و بسیار ساده زندگی می کنند اما با این حال، به این اتاق های کوچک عادت کرده اند و به آنها عشق می ورزند.

وی افزود: ایستادگی و پایداری زنان در نبردها بستگی به اراده قوی و بنیه خوب جسمانی آنها دارد و این همان موضوعی است که به آن ها برای ادامه دفاع از وطن کمک کرده است.

215

پربیننده ترین خبرها