تيلرسون از دولت عراق و منطقه كردستان خواست وارد گفتگو شوند

تيلرسون از دولت عراق و منطقه كردستان خواست وارد گفتگو شوند
سه شنبه 2 آبان 1396 - 01:15

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از دولت عراق و منطقه کردستان خواست مناقشه خودشان را برسر حق تعیین سرنوشت کردها و مناطق مورد اختلاف ، از طریق گفتگو حل و فصل کنند.

وی این اظهارات را در نشست با حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بغداد مطرح کرد که از نقش نیروهای بسیج مردمی مورد حمایت ایران در برابر انتقاد روز یکشنبه وزیر امور خارجه آمریکا دفاع کرد.
تیلرسون در این دیدار افزود: ما نگران و کمی ناراحتیم. ما دوستانی در بغداد و دوستانی در اربیل داریم. ما همه طرف ها را دعوت می کنیم وارد گفتگو شوند و به همه اختلاف ها بپردازند.
دولت آمریکا در رد اعتبار همه پرسی ماه گذشته منطقه کردستان عراق ، از العبادی حمایت کرد. دولت آمریکا همچنین از هر دو طرف خواست از دامن زدن به تنش ها خودداری کنند.
العبادی نیز گفت: ما نمی خواهیم وارد جنگ با هیچ بخشی از عراق شویم. زمانی که ما وارد کرکوک شدیم ، پیامی روشن ارسال کردیم مبنی بر اینکه شهروندان کرکوک برای ما مهم هستند.
این دومین نشست تیلرسون با العبادی طی چند روز گذشته به شمار می رود. تیلرسون پس از نشست روز یکشنبه با العبادی و سلمان پادشاه عربستان سعودی گفت زمان آن فرا رسیده است که شبه نظامیان مورد حمایت ایران که به بغداد برای شکست داعش کمک کردند، به خانه بازگردند.
العبادی در نشست با تیلرسون در بغداد تصریح کرد نیروهای بسیج مردمی بخشی از نهادهای عراقی هستند. وی همچنین اتهامات مطرح شده را درمورد این که نیروهای بسیج مردمی به نمایندگی از ایران فعالیت می کنند ، رد کرد.
نخست وزیر عراق تاکید کرد: نیروهای بسیج مردمی باید تشویق شوند زیرا آنها امید این کشور (عراق) و منطقه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها