سخنرانی نتانیاهو در کنگره باعث حمایت دموکرات‌ها از برجام شد

سخنرانی نتانیاهو در کنگره باعث حمایت دموکرات‌ها از برجام شد
سه شنبه 2 آبان 1396 - 17:10

یکی از نمایندگان کنگره آمریکا گفت: سخنرانی نخست وزیر اسراییل در کنگره باعث اتحاد دموکرات‌ها در حمایت از برجام شد.

العالم ـ آمریکا

"یانیس شاکوفسکی" عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد که سخنرانی دو سال قبل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل در کنگره باعث شد کاخ‌سفید و دموکرات‌ها در آن زمان برای توافق هسته‌ای ایران حمایت لازم را به‌دست بیاورند.

شاکوفسکی در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» بیان کرد، نمایش سیاسی که نتانیاهو در کنگره علیه توافق هسته‌ای ایران به راه انداخت، در حقیقت دموکرات‌ها را در حمایت از «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا و برجام متحد کرد.

وی ادامه داد که این سخنرانی، سازمان‌های مدنی لیبرال را تشویق کرد به حامیان توافق هسته‌ای بپیوندند تا از طریق لابی با قانونگذاران و تاثیرگذاری بر رسانه‌ها و اذهان عمومی، از برجام حمایت کنند.

این نماینده آمریکایی گفت: «نتانیاهو با آمدن به کنگره، هم درباره توافق هسته‌ای و هم در توهین به دموکرات‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شد. اما با نگاه به گذشته، گمان می‌کنم که ما را کمک کرد.»

به گزارش فارس، شاکوفسکی با اشاره به رویکرد جدید کاخ‌سفید علیه ایران تاکید کرد اکنون اقداماتی در کنگره و مجامع دیگر در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود «دونالد ترامپ» (رئیس جمهور آمریکا) از توافق هسته‌ای خارج نشود و کنگره نیز تحریم‌ها را علیه ایران بازنگرداند.

وی با بیان اینکه مخالفت‌های گسترده‌ای با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای خواهد شد، افزود اما نگران آن است که برخی از جمهوری‌خواهانی که خطرات خارج شدن از برجام را درک می‌کنند، برای اجتناب از رو در رو شدن با ترامپ، تحریم‌ها را علیه ایران بازگردانند.

پربیننده ترین خبرها