اعتراض فعالان حقوق بشری به عادل الجبیر و قرقاش در لندن + تصاویر

اعتراض فعالان حقوق بشری به عادل الجبیر و قرقاش در لندن + تصاویر
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 09:50

فعالان حقوق بشری با تجمع در لندن پایتخت انگلیس، به خودوری حامل "عادل الجبیر" وزیر خارجه عربستان و "انور قرقاش"وزیر مشاور دولت امارات حمله و به سیاست های ریاض و ابوظبی در منطقه اعتراض کردند. این در حالی بود که " فواز الخليفه" سفیر رژیم بحرین با دیدن این صحنه پا به فرار گذاشت.

 العالمعربستان سعودی

خبرنگار شبکه العالم امروز چهارشنبه از لندن گزارش داد: وزیر خارجه عربستان و وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه که در یکی از نشست های "چاتم هَوس" مؤسسه سلطنتی روابط بین‌المللی شرکت کرده بودند، هنگامی که در حال خروج از هتل محل برگزاری این نشست بودند با گروهی از معترضان به سیاست های عربستان و امارات در منطقه مواجه شدند.

براساس این گزارش، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، با محکوم کردن تجاوز عربستان سعودی به یمن، رژیم آل سعود را مسئول تروریسم و بی ثباتی در منطقه عنوان کردند چرا که این رژیم نقشی اساسی در سرکوب ها، نقض حقوق بشر و جنایات کنونی در بحرین از سال 2011 و آنهم با سرکردگی نیروهای "سپر جزیره" به خاک بحرین بر عهده داشت.

در همین حال، پایگاه اطلاع رسانی " البحرین الیوم" با انتشار تصاویری، اعتراض فعالان حقوقی را با عادل الجبیر و انور قرقاش هنگام خروج از همایش انعکاس دادند. معترضان با سردادن شعارهایی نقش کنونی دولت امارات را در تجاوز به یمن و شرکت در سرکوب جنبش های مردمی این کشور محکوم کردند.

به گفته شاهدان، سفیر رژیم آل خلیفه پس از پایان این نشست از دیدگان مخفی شد و با خروج از درب پشتی ساختمان، فرار را بر قرار ترجیح داد.

عادل الجبیر در این نشست که به همت چاتم هَوس در یکی از هتل های لندن برگزار شده بود از سیاست و استراتژی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرده بود و در اظهار نظری عجیب مدعی شده بود که باید تأسیسات هسته ای ایران به صورت دقیق تری مورد بازرسی قرار بگیرد زیرا به عقیده او توافق هسته ای غرب با ایران نقاط ضعفی دارد. بیشتر بخوانید

پربیننده ترین خبرها