پس از باب کورکر؛

دومین سناتور جمهوریخواه به منتقدان ترامپ پیوست

 دومین سناتور جمهوریخواه به منتقدان ترامپ پیوست
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 23:21

پس از باب کورکر، جف فلیک سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا نیز به صف مخالفان ترامپ پیوست و با انتقاد شدید از رئیس جمهور آمریکا، رفتار وی را باعث تحقیر این کشور در جهان دانست.

العالم ـ آمریکا

به گزارش یورو نیوز، فلیک اعلام کرده است که در انتخابات سال ۲۰۱۸ برای مجلس سنا نامزد نخواهد شد.

پیش از وی باب کورکر، سناتور ارشد جمهوریخواه از ایالت تنسی با انتقاد شدید از دونالد ترامپ، گفته بود: «عملکرد رئیس جمهوری مانند یک کارآموز سیاسی یا چیزی در این سطح است.»

کورکر با هشدار نسبت به امکان کشیده شدن جهان به سوی یک جنگ جهانی دیگر اعلام کرده بود: «دونالد ترامپ، من و هر آن کس را که دغدغه ملت آمریکا را دارد نگران می کند.» کورکر نیز اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده شرکت نخواهد کرد.

سناتور کورکر: ترامپ آمریکا را به سوی جنگ جهانی سوم می‌کشاند

پیش از انتشار سخنان انتقادی سناتور فلیک، ترامپ در چند توییت به باب کروکر حمله کرده و وی را فردی «سبک وزن» توصیف کرده بود.

فلیک، در جریان سخنرانی خود در مجلس سنا با انتقاد از سکوت هم‌حزبی‌هایش در برابر رفتار دونالد ترامپ گفت که از نقد رئیس جمهوری آمریکا لذت نمی‌برد ولی این کار را بر اساس وظیفه و وجدان خود انجام می‌دهد. وی ترامپ را به داشتن رفتاری غیر منطقی با انگیزه‌های عمدتا کودکانه و شخصی متهم کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با استقبال از تصمیم سناتور فلیک برای حاضر نشدن در انتخابات سال آینده مجلس سنا آن را یک حرکت احتمالا خوب توصیف کرد و گفت: «مردم تنسی و آریزونا از رئیس جمهوری حمایت می‌کنند و فکر نمی‌کنم که حامیان این دو سناتور پرشمار باشند.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها