بیانیه ضد ایرانی عربستان درباره حقوق بشر

بیانیه ضد ایرانی عربستان درباره حقوق بشر
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 01:57

نماینده عربستان سعودی در نشست سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری ایران، بار دیگر این کشور را به تلاش برای ایجاد ناامنی در منطقه و عدم پایبندی به قوانین بین المللی و عدم رعایت حقوق بشری متهم کرد.

العالم-عربستان

نماینده عربستان سعودی در نشست بامداد روز جمعه سازمان ملل که درباره حقوق بشر ایران برگزار شد، بیانیه ای را علیه ایران صادر کرد.

به گزارش شبکه سعودی الاخباریه، نماینده عربستان در این بیانیه مدعی شد که اوضاع حقوق بشری ایران خوب نیست و این کشور قوانین بین المللی را رعایت نمی کند.

وی در ادعاهای تکراری خود علیه ایران اعلام کرد که ایران سرمایه ها و ثروت های خود را وقف ایجاد فتنه در خارج از مرزهای خود می کند و موجب ناامنی کشورهای همسایه می شود.

نماینده عربستان سعودی بدون اشاره به جنایات سه ساله کشورش علیه یمن و کشتار مردم و کودکان یمنی، سپاه و حزب الله را نهادهای تروریستی خواند و اعلام کرد که این نهادها با انجام عملیات های نظامی در کشورهای همسابه باعث کشته شدن هزاران و زخمی شدن میلیون ها نفر می شوند.

این اظهارات نماینده عربستان در نشست سازمان ملل در حالی مطرح می شود که سازمان ملل اخیرا نام ائتلاف سعودی را به دلیل ارتکاب جنایات و کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه خود قرار داده است.

نشست سازمان ملل با موضوع حقوق بشر ایران، به دلیل درگیری لفظی نماینده سوریه و عربستان با تاخیر برگزار شد.
 

 

 

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها