نخست‏‌وزیر سابق قطر:

روابط گرمی میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل وجود دارد

روابط گرمی میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل وجود دارد
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 06:36

«حمد بن جاسم» وزیر خارجه و نخست وزیر سابق قطر اعلام کرد که «می دانیم که روابط گرمی میان برخی اعراب با اسرائیل وجود دارد و ما مخالف این روابط در صورتی که به مقدسات و حقوق فلسطینان ضربه ای وارد نکند، نیستیم.»

العالم-جهان اسلام

شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در گفت‎وگو با برنامه «الحقیقه» که در تلویزیون دولتی قطر منتشر شد، اعلام کرد که روابط با رژیم صهیونیستی پس از کنفرانس مادرید درباره مذاکرات سازش آغاز شد که این روابط باید با آمریکا صورت می گرفت.

بن جاسم افزود: «روابط گرمی میان برخی اعراب با اسرائیل وجود دارد و ما مخالف این روابط در صورتی که به مقدسات فلسطینان و حقوق آنها ضربه ای وارد نکند، نیستیم.»

وی در ادامه از تلاش برخی کشورهای عربی برای انجام کودتا در قطر در سال 1996 پرده برداشت و گفت: چهار کشور تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات و بحرین) به تلاش برای تغییر حکومت قطر در سال 1996 اعتراف کرده بودند.

وی همچنین به شروط 13 گانه چهار کشور تحریم کننده و محاصره کننده قطر که یکی از آن عدم تعامل دوحه با حماس است، اشاره کرد و گفت: این کشورها بویژه مصر امروز با جنبش فلسطینی حماس ارتباط دارند.

حمد بن جاسم اعلام کرد که همه شکست های اعراب، پیروزی ایران در سوریه، یمن و عراق به شمار می رود.

وی همچنین تاکید کرد که از همه حاکمان عربی خلیج فارس با هدف برقراری امنیت منطقه حمایت کردیم و دوحه هرگز برای براندازی نظام حاکم بحرین اقدامی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها