آمادگی حزب طالبانی برای انتقال کنترل مرز با ایران به بغداد

آمادگی حزب طالبانی برای انتقال کنترل مرز با ایران به بغداد
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 11:56

یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از آمادگی این منطقه برای تحویل کار کنترل نقاط مرزی با ایران به مقامات فدرال در بغداد خبر داد.

العالم - ایران - عراق

فارس -- یک عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان از آمادگی مقامات شهر سلیمانیه در منطقه کردستان عراق برای واگذاری کار مدیریت گذرگاه‌های مرزی با ایران به دولت بغداد خبر داد.

بنا به گزارش وبگاه خبری بغداد نیوز، «عدنان حمی مینا»، یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان در اظهاراتی خبری گفت: مقامات سلیمانیه روز سه شنبه نشستی با  «قاسم الاعرجی»، وزیر کشور دولت فدرال عراق برگزار کرده و در آن به مساله بازگشایی گذرگاه پرویز خان در مرز با ایران پرداخت.

به گفته حمی مینا، الاعرجی تاکید کرد: در صورتی که کنترل گذرگاه‌ها به دولت بغداد واگذار شود مانعی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

این مقام کُرد با اشاره به اینکه هیچ مانعی برای بازگشایی نقاط مرزی با ایران وجود نداشته و به زودی افتتاح خواهند شد، افزود: دولت منطقه کردستان عراق آماده انتقال کنترل مرز با ایران به بغداد و هماهنگی با آن است.

مقامات ایرانی پیش از این در روز چهارشنبه، کار بازگشایی گذرگاه باشماق در مرز با منطقه کردستان را که تحت کنترل سلیمانیه است، از سر گرفتند.

منطقه کردستان عراق سه گذرگاه بین‌المللی با ایران دارد که همگی در پانزدهم اکتبر جاری به تصمیم دولت ایران و به دنبال درخواست بغداد پس از اقدام مقامات کردستان عراق در 25 سپتامبر گذشته به برگزاری همه‌پرسی جدایی مسدود شد.

استان سلیمانیه بخشی از منطقه کردستان عراق واقع در شمال شرق این کشور است و پایگاه‌های قدرتمند حزب اتحادیه میهنی کردستان که جلال طالبانی، رئیس جمهور فقید عراق پایه گذار آن بود در آنجا واقع است.

برخی از رهبران حزب اتحادیه میهنی زمان برگزاری همه‌پرسی منطقه کردستان عراق را نامناسب خوانده و درباره پیامدهای آن بر اوضاع منطقه هشدار داده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها