دی‌میستورا: مذاکرات ژنو درباره سوریه ۸ آذر برگزار می‌شود

دی‌میستورا: مذاکرات ژنو درباره سوریه ۸ آذر برگزار می‌شود
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 18:46

نماینده ویژه سازمان ملل از برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه در هشتم آذر ماه آینده خبر داد.

العالم ـ سوریه

به گزارش المیادین، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که دور جدید مذاکرات صلح درباره سوریه بیست و هشتم ماه نوامبر (8 آذر) در ژنو برگزار می‌شود.

وی طی سخنانی در جریان ارائه گزارش خود درباره اوضاع سوریه در شورای امنیت گفت: باید سازوکار نظارتی مشخصی در هفتمین دور از مذاکرات آستانه به ویژه در سایه شکست داعش، ایجاد شود.

دی‌میستورا گفت: ما از تمامیت ارضی سوریه از طریق آتش‌بس و ورود به مذاکرات سیاسی حمایت می‌کنیم.

پیش از این استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از تصمیم خود برای برگزاری دوره جدیدی از مذاکرات سوری-سوری در ژنو در اوایل نوامبر آینده خبر داده بود.

به گزارش تسنیم، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه پیشتر از گروه‌های مخالف سوری خواسته بود که با توجه به نتیجه نرسیدن هفت دور مذاکره گذشته، این بار در قالب یک تیم واحد باشند تا یک راهبرد مذاکراتی واقع گرایانه تر شکل بگیرد.

این در حالی است که نشست‌های مشترک گروه‌های معارض سوری (تریبون ریاض و تریبون مسکو و قاهره) سی و یکم مردادماه گذشته در ریاض بدون رسیدن به توافق بر تشکیل  یک تیم واحد برای شرکت در مذاکرات آتی ژنو پایان یافت و تاکنون معارضان موفق به تشکیل یک تیم واحد برای شرکت در مذاکرات ژنو نشده‌اند.

پربیننده ترین خبرها