بسيج مردمی عراق: شهر القائم در محاصره نيروهای عراقی قرار گرفت

بسيج مردمی عراق: شهر القائم در محاصره نيروهای عراقی قرار گرفت
جمعه 5 آبان 1396 - 01:14

نیروهای مسلح عراق در نخستین روز عملیات برای آزادسازی شهرستان های راوه و القائم در غرب عراق از سیطره داعش موفق شدند شهر القائم را محاصره و جاده بین القائم و عکاشات در غرب استان الانبار را آزاد کنند. 


به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بسیج مردمی عراق در بیانیه ای درباره دستاوردهای نخستین روز عملیات آزادسازی مناطق غربی عراق از سیطره گروه تروریستی داعش اعلام کرد، یگان های بسیج مردمی، نیروهای فرماندهی عملیات الانبار، نیروهای فرماندهی عملیات الجزیره، نیروی بسیج عشایری و پلیس الانبار با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق توانستند در نخستین روز عملیات برای آزادسازی مناطق غربی استان الانبار از سیطره داعش، شهر القائم را محاصره و جاده بین القائم و عکاشات در غرب استان الانبار را آزاد کنند. همچنین مناطق جباب، المعامل، المشاریع، النادره، الحسینیات، العکره و الحصی در غرب الانبار آزاد شد. مناطق دیگری نیز در جنوب شهرستان القائم به دست نیروهای عراقی آزاد شد. 
بر اساس این بیانیه، پایگاه هوایی سعد اچ-2 در جنوب القائم و مقر سابق فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه و کوه ملسوس در جنوب القائم نیز آزاد شده است. همچنین شرکت فسفات القائم و اداره تحقیقات کشاورزی و ایستگاه اچ-1 نیز جزء مناطق آزاد شده اعلام شد. نیروی عراقی همچنین روستای ام الوز را آزاد و به سوی پایگاه نظامی کی-1 پیشروی کردند. 
در این بیانیه آمده است، یگان های مهندسی نیروی بسیج مردمی در نخستین ساعات آغاز عملیات توانستند خاکریزها و جاده ها را به روی نیروهای عملیاتی باز و عملیات پاکسازی جاده ها و روستاها و جمع آوری مین ها در مناطق آزاد شده را آغاز کنند. 

پربیننده ترین خبرها