تظاهرات گسترده ضد صهيونيستي در مغرب

تظاهرات گسترده ضد صهيونيستي در مغرب
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 18:42

صدها هزار تن از مردم مغرب در تظاهراتي با اعلام همبستگي با ملت فلسطين بر مخالفت خود با توطئه هاي رژيم صهيونيستي در يهودي سازي قدس تاكيد كردند.

به گزارش دوشنبه (14 فروردين) " نور الدين اوجار" خبرنگار العالم در مغرب، تظاهركنندگان همچنين سكوت اعراب و همدستي جامعه جهاني با رژيم صهيونيستي را محكوم كردند.

اين تظاهرات كه به دعوت انجمن مغربي حمايت از مبارزه ملت فلسطين برگزار شد ؛ بزرگ ترين تظاهرات حمايت از قدس در "دار البيضا" بود.

شركت كنندگان در اين تظاهرات به رژيم صهيونيستي درباره گسترش توطئه هاي نژادپرستانه و يهودي سازي قدس هشدار دادند و بر ايستادگي در كنار مقاومت فلسطين و دفاع از حرمت مقدسات اسلامي قدس اعلام آمادگي كردند.

"خالد السفياني" هماهنگ كننده ستاد اجرايي انجمن مغربي حمايت از مبارزه ملت فلسطين درحاشيه اين تظاهرات به خبرنگار العالم گفت : ما خود را سربازان مبارزه در راه قدس و فلسطين مي دانيم و همانند هر فلسطيني و هر يك از ساكنان قدس در قبال اين شهر احساس مسووليت مي كنيم.

تظاهر كنندگان مغربي ، ورود نيروهاي اشغالگر صهيونيست و شهرك نشينان به مسجد الاقصي را اقدامي تحريك آميز براي جريحه دار كردن احساسات مسلمانان و نقض قوانين بين المللي عنوان كردند.

آنها ضمن محكوم كردن هرگونه تعرض به مقدسات مسلمانان به جامعه جهاني درباره ادامه حمايت و پشتيباني نامحدود و بي قيد و شرط از رژيم صهيونيستي هشدار دادند.

"عزيز هناوي" معاون هماهنگي طرح مغربي ياري فلسطين در حاشيه اين تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: قدس لقمه سهل الهضمي براي اسراييل نيست كه هر وقت بخواهد آن را ببلعد.

وي همدستي جامعه جهاني با رژيم صهيونيستي در زمينه تعرض به مقدسات مسلمانان در قدس را محكوم كرد و آن را جنايتي عليه بشريت دانست.

معاون هماهنگي طرح مغربي ياري فلسطين خاطرنشان كرد: ما به سازمان ملل و جامعه جهاني اعتماد نداريم زيرا اين سازمان ها حق و حقوق فلسطيني ها و مسلمانان را پايمال كرده و با دشمن صهيونيست همدست شده اند.

تظاهر كنندگان مغربي همچنين سياست حمايت مطلق آمريكا از رژيم صهيونيستي را نيز محكوم و مخالفت خود را با هرگونه عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

"مصطفي معتصم" دبيركل حزب سابق "البديل الحضاري" به العالم گفت: همه نيروهاي عرب و مسلمان و نيروهاي نيكوكار جهان بايد براي خنثي كردن اقدامات در زمينه عادي سازي روابط با اين رژيم غاصب و نژادپرست اقدام كنند.

12:00.2

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها