اطلاعیه سفارت ایران در پکن در خصوص مشکلات بانکی ایرانیان مقیم چین

اطلاعیه سفارت ایران در پکن در خصوص مشکلات بانکی ایرانیان مقیم چین
جمعه 5 آبان 1396 - 17:05

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در ارتباط با تشدید مشکلات بانکی ایرانیان مقیم چین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: رفع مشکلات بانکی از اولویت های این سفارت است.

العالم- ایران/ سیاسی 

 در این اطلاعیه  آمده است:

حل مشکلات بانکی هموطنان ایرانی که از زمان تحریم های ناعادلانه هسته ای وجود داشته و تاکنون ادامه یافته، از اولویت های سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن بوده و رفع این محدودیت ها همواره پیگیری و در مذاکرات مقامات کشورمان با مسئولان ذیربط چینی مطرح و بر حل این مشکلات تاکید شده است.
این اطلاعیه می افزاید: نظر به تداوم محدودیت های بانکی و بسته شدن حساب بانکی برخی هموطنان عزیر و ممانعت از افتتاح حساب توسط برخی بانک های بزرگ چین از جمله بانک کشاورزی چین ABC، و ICBC برای اتباع ایرانی، علاوه بر پیگیری های این سفارت، موضوع در ملاقات های مقامات عالی سیاسی و بانکی کشورمان با همتایان چینی بویژه در ملاقات رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با رئیس کمیسیون نظارت بر بانک های چین CBRC مطرح و موضوع همچنان در دست پیگیری است.
اطلاعیه سفارت ایران در پکن آورده است: شایان ذکر است با عنایت به تشدید مشکلات بانکی مذکور در روزهای اخیر و در ادامه پیگیری رفع این مشکلات، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در تاریخ چهارم مهرماه 1396 در ملاقات با مقامات وزارت خارجه چین، ضمن تشریح مشکلات اخیر بانکی هموطنان عزیز به ویژه دانشجویان ایرانی مقیم چین، مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را از وضعیت موجود اعلام و خواستار حل و فصل مشکلات مزبور شد.
این اطلاعیه می افزاید: بر اساس توضیحی که مسئولین چینی ارائه کرده اند این محدودیت ها صرفا محدود به اتباع ایرانی نبوده و علت آن تشدید مقررات نظارتی بانک های چینی در رابطه با مبارزه با پولشویی، رعایت دستورالعمل های کمیته اقدام مالی FATF و شفافیت در اسناد و مدارک بانکی و غیره است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در پایان این اطلاعیه خاطر نشان کرده است که طرف چینی با اذعان به اطلاع از مشکلات فوق الذکر اعلام نموده است تلاش خواهد کرد تا در یک پروسه زمان بندی شده و با هماهنگی مقامات نظارتی بانکی این کشور نسبت به رفع این موانع و مشکلات ایرانیان مقیم در چین اقدام نماید که تحقق این امر با اولویت بالا همچنان در دستور کار این سفارت قرار دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها