دشمنی سعودی ها با برنامه هسته ای ایران

دشمنی سعودی ها با برنامه هسته ای ایران
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 13:40

تهديدهاي آمريکا و رژيم اشغالگر عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر اقدام نظامي جهت از بين بردن برنامه مسالمت آميز هسته اي ايران اين روزها ديگر فقط به غرب محدود نشده، و رسانه ها و مسئولان برخي کشورهاي عربي نيز آشکارا به تهديد در اين زمينه مي پردازند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سلمان بن عبدالعزیز" وزیر دفاع سعودی در نخستین مأموریت خود پس از تعیین در این سمت، در نشست دوره ای شورای دفاع مشترک در امارات شرکت کرد.

عربستان سعودی به همه کشورهای عضو شورای همکاری دیکته کرده است که برنامه هسته ای ایران را بعنوان تهدیدی برای وجود خود معرفی کنند.

یکی از نمابرهای فاش شده از سوی پایگاه ویکیلیکس نشان می دهد که عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان بارها از آمریکا خواسته است برنامه هسته ای ایران را با حمله نظامی نابود کند.

تماسهای محرمانه سفارت آمریکا در ریاض و واشنگتن حاکیست که سعودی ها از گسترش نفوذ ایران در منطقه و بویژه عراق نگران هستند .. روزنامه گاردین نیز در این رابطه تأکید می کند که هم پیمانان عربی آمریکا در منطقه از جمله شاه بحرین هم خواستار نابوی برنامه هسته ای ایران شده اند.

"یوسف الکویلیت" جانشین سردبیر روزنامه "الریاض" در سرمقاله ای تحت عنوان "ایران .. دویدن به دنبال سراب" می نویسد: "سلاح هسته ای ایران ساخته خواهد شد و این کشور هدف حملات نظامی کشورهایی قرار خواهد گرفت که این تحولات را تهدیدی برای منافع خود می دانند".

عربستان سعودی پیش از این تهدید کرده است که در صورت دستیابی ایران به "بمب هسته ای"،  طی چند هفته سلاح هسته ای خواهد خرید.

روزنامه انگلیسی تایمز دراینباره نوشت: دولت سعودی پذیرفته است که فرصتی وجود ندارد که اسرائیل زرادخانه های خود را از کلاهکهای هسته ای پاکسازی کند، ولی در مقابل تصمیم خود را گرفته است تا در صورت تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای، مقابله به مثل کند.

تهدیدهای سعودی علیه ایران درحالی مطرح می شود که این کشور تا کنون حتی یک بار به رژیم اشغالگر اسرائیل که با زرادخانه های سلاح هسته ای خود آماده ویران سازی کل دنیا است، اعتراض نکرده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها