مقام سابق کردستان عراق:

بارزانی ۵۵ میلیارد دلار ثروت غیرقانونی دارد / گذرگاه‌های مرزی منابع درآمدی برای خانواده بارزانی است

بارزانی ۵۵ میلیارد دلار  ثروت غیرقانونی دارد / گذرگاه‌های مرزی منابع درآمدی برای خانواده بارزانی است
شنبه 6 آبان 1396 - 14:12

مقام ارشد سابق منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای، از ثروت غیرقانونی ۵۵ میلیارد دلاری «مسعود بارزانی» و ثروت‌اندوزی غیرقانونی او و خانواده‌اش خبر داد.

العالم - عراق

فارس -- روزنامه ترکیه‌ای مصاحبه‌ای اختصاصی با عضو سابق دولت منطقه کردستان عراق ترتیب داده که در آن، او از ثروت چند میلیاردی و غیرقانونی مسعود بارزانی خبر می‌دهد.

در گزارش «ینی شفق» آمده است: «مقام سابق کُردی گفت که (مسعود) بارزانی که با حمایت آمریکا و اسرائیل، همه‌پرسی غیرقانونی و غیرمشروع (جدایی کردستان عراق) را رهبری کرد، یک امپراطوری مافیایی ایجاد کرده است».

گزارش این رسانه را بخوانید:

«به گفته یک مقام ارشد سابق حکومت کردستان (عراق)، ثروت مسعود بارزانی رهبر حکومت منطقه‌ای کردستان که از طرق فعالیت‌های غیرقانونی جمع‌آوری شده است، 55 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به گفته این مقام سابق که به صورت اختصاصی با ینی شفق صحبت کرده، بارزانی که با حمایت آمریکا و اسرائیل، همه‌پرسی غیرقانونی و غیرمشروع (جدایی کردستان عراق) را رهبری کرد، با پسر، خواهران، برادران و خویشاوندانش یک امپراطوری مافیایی ایجاد کرده و از طریق ابزارهای غیرقانونی و ریختن پول به حساب‌های شخصی خود و نه ریختن آن به حساب وزارت دارایی حکومت منطقه کردستان، در حال ثروت اندوزی است.

این مقام سابق که در حد فاصل سال‌های 2009 تا 2014 منصب مهمی در اربیل داشت، ثروت بارزانی را 55 میلیارد دلار تخمین زده است.

بارزانی با اشغال بیش از 45 میدان نفتی در حد فاصل 2012 تا 2017، ثروت شخصی خودش را از منابع مختلف درآمدی از قبیل گذرگاه مرزی خابور، کورک تلکام (شرکت مخابراتی  ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه به مرکزیت اربیل)، تبادل نفت و گاز به اضافه پول دریافتی از دولت مرکزی عراق جمع آوری کرده است.

او (مسعود بارزانی) در تعداد زیادی از کشورها، سرمایه‌گذاری‌ کرد. او در کشورهایی مانند ترکیه، امارات عربی متحده، قبرس و بریتانیا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی کرده و این سرمایه‌ها مستقیما به خانواده او یا دیگر شرکت‌های وابسته به آنها در حوزه‌های حمل و نقل، لجستیک، غذا، معدن، نفت و تجارت سرازیر می‌شوند.

این مقام سابق کُردی همچنین تاکید کرد که گذرگاه‌های مرزی خابور و باشماق در مرزهای ترکیه و ایران، به طوری خاص منبعی حیاتی برای درآمد ناشی از تجارت نفت برای خانواده بارزانی است».

پربیننده ترین خبرها