نقشه آمریکا برای تجزیه یمن

نقشه آمریکا برای تجزیه یمن
سه شنبه 15 فروردين 1391 - 14:52

سخنگوي جبهه نجات انقلاب يمن، گروه هاي فعال عضو القاعده در جنوب اين کشور را عناصر وابسته به رژيم عبدالله صالح دانست و تأکيد کرد: آمريکا به بهانه القاعده به دنبال تقويت حضور نظامي خود در يمن و تجزيه اين کشور براي سلطه بر منابع نفتي است.

"سلطان السامعي" روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: گروه هایي كه عضو القاعده خوانده مي شوند و چند روز پيش 23 سرباز را در جنوب يمن كشتند، وابسته به رژيم علي عبدالله صالح هستند.

وی افزود: عبدالله صالح هنوز زمام امور يمن را در دست دارد، و دولت موسوم به وفاق به ریاست عبدربه منصور هادي نوعی بازی سیاسی است و گروه هاي حاكم بر يمن وابسته به عبدالله صالح و محسن الاحمر هستند. 

السامعي با هشدار درباره فعاليت نظامي آمريكا در يمن گفت: عوامل تروریستی در يمن و ديگر كشورهاي جهان به آمریکا وابسته بوده، و آنها بهانه ای برای آمریکا جهت دخالت مستقيم در امور كشورها هستند ..  آمريكا به همين بهانه در عراق و افغانستان دخالت كرد، و اكنون به اين بهانه كه القاعده يمن امنيت آمريكا را تهديد مي كند.

سخنگوي جبهه نجات انقلاب يمن خاطرنشان کرد: فعاليت گسترده اخير القاعده در يمن بهانه لازم را به دست آمريكا براي دخالت مستقيم در يمن داده است، نقشه آمريكا ايجاد فتنه اي بزرگ در يمن و تجزيه اين كشور به كشورهاي كوچك است. تا از این راه بتواند منابع نفتی این کشور را در کنترل خود در آورد.

04/03-16:55



پربیننده ترین خبرها