تسلط نیروهای یمنی بر چند پایگاه در مرزهای مشترک با عربستان

تسلط نیروهای یمنی بر چند پایگاه در مرزهای مشترک با عربستان
يکشنبه 7 آبان 1396 - 09:41

ارتش یمن و نیروهای انصار الله موفق شدند در عملیات های متعدد خود علیه مزدوران وابسته به عبدربه منصور هادی چندین پایگاه نظامی را به کنترل خود در آورند.

العالم-یمن

به گزرش«اسپوتنیک»، نیروهای انصارالله و کنگره مردمی یمن موفق شدند کنترل چندین پایگاه نظامی در مناطق مرزی عربستان و یمن را به دست بگیرند.

بر اساس این خبر این موفقیت بعد از درگیری های متعدد با نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در استان های جوف، تعز و مأرب ایجاد شده است.

یک منبع نظامی یمنی در وزارت دفاع این کشور به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که انصار الله و نیروهای ارتش یمن روز شنبه دیروز اولین حمله خود به مواضع نیروهای وابسته به هادی را در شهر «المصلوب» انجام داده که یگان توپخانه ای ارتش یمن هم این حمله را پوشش داده بود.

 به گفته این منبع این حمله مواضع استقرار و تمرکز نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی در شرق دشت «وقز» و مناطق «السلان» و «الشقبان» را هدف قرار داده بود که در پی درگیری های مسلحانه در این مناطق چندین نفر از دو طرف کشته و زخمی شدند و در نهایت به استقرار نیروهای انصار الله و ارتش یمن در ۴ پایگاه نظامی در این منطقه منتهی شد.

انصار الله همچنین موفق شده کنترل پایگاهی نظامی در منطقه «خلیفین» در شهر «خب و الشعف» را به دست بیاورد و به این ترتیب درگیری های شدیدی میان نیروهای انصار الله و مزدوران وابسته به هادی در استان مأرب در شمال شرق یمن نیز شکل گرفت.

در استان تعز نیز در پی عملیات انصار الله و کنگره مردمی یمن در منطقه «التبه الحمراء» در جنوب شهر «موزع» چندین نفر از مزدوران وابسته به هادی کشته شدند، این در حالی است که در پی حملات توپخانه ای ارتش یمن به مواضع مزدوران وابسته ه هادی «حسن الصالحی» فرمانده میدانی نیروهای هادی و شماری از همراهانش کشته شدند.

از سوی دیگر هم استان مرزی صعده مورد هدف جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان قرار گرفت و دو شهروند یمنی در روستای «الجمیمه» در منطقه «مران» در شهر «حیدان» جان خود را از دست دادند.

مهر

پربیننده ترین خبرها