احمدی‌لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد

غلامی را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد
يکشنبه 7 آبان 1396 - 11:12

نماینده مردم نوشهر در مجلس گفت: بنده وزیر پیشنهادی علوم را فردی سالم می‌دانم که مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد.

العالم-ایران/سیاسی

 قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه (7 آبان 96) در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی اظهار داشت: امروز وزیری برای وزارتخانه علوم معرفی شد که حساسیت وزارتخانه بسیار بالاست که به اعتقاد من این وزارتخانه در این مدت مظلوم واقع شد.

وی افزود: دولت قبل زمان بسیاری از آن با سرپرستی اداره شد که سه وزیر معرفی شد رای نیاورد و در آن ایام با سرپرستی و در این دوره نیز رئیس‌جمهور کم‌مهری کرد و همزمان 18 وزیر را معرفی نکرد و باز وزیرعلوم جا ماند. 

نماینده مردم نوشهر در مجلس ادامه داد: آنچه که امروز صحبت می‌کنم بر اساس ارزیابی‌هایی است که شاید به اندازه یک هفته روی آن موضوع کار کردم. بنده در ابتدا نظر مثبت نسبت به وزیر پیشنهادی علوم نداشتم اما بررسی‌هایی که چه در حوزه میدانی از استاندار همدان، جهاد دانشگاهی اصفهان، مجموعه شهر کرد و نقاطی که آقای غلامی نقش داشته بررسی کردم تا نکاتی را اینجا عرضه بدارم. 

لاشکی‌ در همین اساس اضافه کرد: قطعا می‌دانید که 15 آذر در راه است و همه وزارتخانه‌ها خود را آماده کرده‌اند تا دولت بودجه‌ای را تقدیم کرده و وزارتخانه‌ها یک سال را با آرامش سپری کنند اما در این مدت می‌بینید که باز هم وزارت علوم با سرپرستی اداره می‌شود. آیا سرپرست می‌تواند برنامه‌ریزی اصولی، زیربنایی و درست داشته باشد. حتما خیر. 

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه برادر عزیز دوست کارآمد و کاردانم سیدضیا هاشمی سرپرستی فعلی این مسئولیت را بر عهده دارند اما می‌بینیم نمی‌تواند تصمیم نهایی را بگیرد چون سرپرست است. آیا اگر امروز فکر می‌کنید آقای غلامی رای نیاورد فردا وزیری داریم که وزارتخانه را اداره کند؟ 

وی افزود: حتما باید بدانید باز دچار مشکلاتی ر طول زمان خواهیم شد و باز وزارتخانه‌ای را بدون مسئول اداره کنیم. آنچه امروز مهم است این است که اول گله می‌کنند که آقای رئیس‌جمهور؟ دغدغه شما علم و فناوری نیست اگر بود تا امروز باید اقداماتی انجام می‌دادید. در این زمینه تاخیر شد و متاسفانه به علت زمان زیاد نشستیم تا همراه وزارت نیرو فردی را مشخص کنید. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در بررسی‌ها و سوالاتی که دررابطه با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم داشتم هیچ کسی نگفت این شخص توانایی این کار را ندارد. آن چه که امروز من به آن رسیدم این است که غلامی را فردی سالم دیدم که سلامت در وجود وی است.

احمدی لاشکی همچنین عنوان کرد: برخی به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویا او از جای دیگری به این مجلس معرفی شده است. او را که ترامپ معرفی نکرده است! آقای روحانی رئیس‌جمهور که حدود 24 میلیون رای آورده او را به این مجلس معرفی کرده است. بنابراین چه اصرار دارد ما چند شقه و چند قسمت کنیم که عده‌ای اصلاح‌طلب و اصولگرا چنان می‌گویند. ما فراکسیون مستقلان مجلس نشستی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که غلامی اگر در وزارت علوم  بیاید و کار را شروع کند بهتر است.

« شب گذشته شنیدم مجمع اصلاح طلبان استان همدان نشستند و بر این موضوع صحه گذاشتند که وی بیاید و وزارت را بپذیرد. به نفع کشور و وزارت علوم است. همه عزیزان در مجمع نمایندگان در استان همدان همه اعلام کردند که مورد حمایت ما است. هم اصولگرایان هم اصطلاح‌طلبان و هم اعتدالیون. بنابراین ضرورتی ندارد که ما امروز بیاییم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بگوییم باز بماند.»

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آیا دو ماه دیگر نفری معرفی می‌شود یا خیر ولی وزارتخانه با 4 و نیم میلیون دانشجو بدون وزیر بماند. مشکلات در وزارت علوم بسیار زیاد است. 4 و نیم میلیون نفر دانشجو منتظرند آیا پدری می‌اید تا این خانواده بزرگ را هدایت کند؟ به نظرم یکی از خصوصیات اصلی غلامی علاوه بر سلامت و دانایی از بدنه وزارت علوم است.

نماینده مردم نوشهر در مجلس در خاتمه گفت: آقای فرهادی فرد دوست‌ داشتنی و محترمی بود اما از بدنه یک وزارتخانه دیگر بود. این بار رئیس‌جمهور از درون وزارتخانه فردی را معرفی کرده است. پس بهتر است به مجموعه کمک کنیم و داشته‌های وزارت علوم تاکید شود که می‌تواند کاربرد داشته باشد. آقای غلامی مشکلات حوزه تخصصی دانشگاه‌ها را می‌شناسد. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها