تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب ۱۳۸ منزل فلسطینی‌ در شمال قدس

تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب ۱۳۸ منزل فلسطینی‌ در شمال قدس
يکشنبه 7 آبان 1396 - 12:24

شهرداری قدس به همراه نیروهای رژیم صهیونیستی برای تخریب ۱۳۸ آپارتمان در شمال این شهر آماده می‌شود.

العالم-فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که شهرداری قدس به همراه نیروهای اسرائیلی پنج ساختمان که شامل ۱۳۸ واحد آپارتمانی در منطقه کفرعقب در شمال قدس است را تخریب خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: دادگاه مرکزی اسرائیل در قدس هفته گذشته با درخواست ساکنان کفرعقب درباره لغو دستور شهرداری برای تخریب منازلشان مخالفت کرد. اگر این دستور اجرا شود از سال ۲۰۰۱ تاکنون این نخستین باری است که منازل در این منطقه تخریب می‌شوند.

از سوی دیگر، غسان دغلس، مسؤول پرونده شهرک سازی در شمال کرانه باختری اعلام کرد که تعدادی از شهرک نشینان "عیله" به کشاورزانی که مشغول چیدن زیتون بودند، حمله کردند.

به گفته دغلس، نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به این مکان آمده و یک داوطلب اسپانیایی و یک فلسطینی را که مشغول کمک به کشاورزان بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین برخی دیگر از شهرک نشینان میوه‌های درخت‌های زیتون را در شرق نابلس سرقت کردند.

به گفته طرف‌های رسمی فلسطینی، شهرک نشینان میوه‌های بیش از ۷۰۰ درخت زیتون را در روستاهای عورتا و دیرالحطب در شرق نابلس به سرقت بردند.

از سوی دیگر شهرک نشینان با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه الحصین در مرکز شهر الخلیل یورش بردند و با سنگ و بمب‌های صوتی به  ساکنانش حمله کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها