مدال طلای بانوی سنگنورد ایرانی در بولدرینگ کاپ آسیا

مدال طلای بانوی سنگنورد ایرانی در بولدرینگ کاپ آسیا
يکشنبه 7 آبان 1396 - 12:19

الناز رکابی در فینال ماده بولدرینگ رقابت های سنگنوردی کاپ آسیا به عنوان قهرمانی رسید.

العالم- ایران/ ورزشی 

 در رقابت‌های سنگنوردی کاپ آسیا در چین، پنج ورزشکار ایرانی حاضر بودند. الناز رکابی در هر سه ماده لید، بولدرینگ و سرعت رقابت کرد و توانست در فینال ماده‌ بولدرینگ به عنوان قهرمانی دست یابد.
ماده بولدرینگ زنان:
الناز رکابی در فینال ماده بولدرینگ با شش سنگنورد از چین، سنگاپور، قزاقستان و ژاپن رقابت کرد و توانست مدال طلای این ماده را بر گردن آویزد. او در مقدماتی بولدرینگ در کنار 15 سنگنورد به رقابت پرداخت و به عنوان نفر نخست به نیمه نهایی و در نیمه نهایی باز هم به عنوان نفر نخست به فینال راه یافته بود. سی یین وانسا از سنگاپور، تامارا کازنتسوا از قزاقستان نیز به ترتیب در رده دوم و سوم ماده بولدرینگ ایستادند.
ماده لید زنان:
رکابی در مقدماتی لید هم با ۱۴ سنگنورد  دیگر رقابت کرده بود و با دوبار تاپ مسیر در رتبه اول مشترک به نیمه نهایی رسیده بود که در نیمه نهایی هم با امتیاز 2.45 و مشترک با نمایندگان کشورهای ژاپن و چین باز هم با رتبه اول مشترک به فینال رسیده بود. رکابی باید در فینال ماده لید با هشت سنگنورد از کشورهای چین، کره و ژاپن رقابت کند. فینال این ماده تا ساعتی دیگر برگزار خواهد شد.
ماده سرعت زنان:
رکابی در مرحله رکوردگیری ماده سرعت نیز حضور داشت که با زمان ۱۱.۳۳ در میان ۱۱ شرکت کننده در رتبه هشتم قرار گرفت و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی هشتم شد و از رسیدن به فینال بازماند. در ماده سرعت لیان هی از چین با رکورد 9.20 در رده نخست و آسل مارونوا از قزاقستان و ژوآ پن از چین دوم و سوم شدند.
خسرو هاشم زاده در ماده لید مردان و هر چهار نماینده مردان ایران در ماده بولدرینگ رقابت های کاپ آسیا به رقابت پرداختند که نتایج آن‌ها به شرح زیر است.
بولدرینگ مردان:
در مقدماتی ماده بولدرینگ نیز غلامعلی برات زاده، امیر نوری، رضا چاشی وخسرو هاشم زاده در کنار 28 سنگنورد رقابت کردند و به ترتیب با رتبه های ششم، 13، 15 و 20 به نیمه نهایی رسیدند اما در نیمه نهایی امیر نوری با ایستادن در رده یازدهم، رضا چاشی در رده دوازدهم، علی برات زاده هفدهم و خسرو هاشم زاده بیستم به کار خود در این رقابت ها پایان دادند.
لید مردان:
در مقدماتی ماده لید مردان هم تنها خسرو هاشم زاده از ایران با ۲۳ ورزشکار رقابت کرد و در رتبه هفتم مشترک ایستاد. او در نیمه نهایی با قرار گرفتن در رده یازدهم از راه یابی به فینال بازماند.

رقابت‌های کاپ آسیا 5 تا 7 آبان ماه در شهر وان کوشی شان چین و با حضور 136 ورزشکار از 9 کشور آسیایی در سه ماده در حال برگزاری است. علی برات زاده، امیر نوری، رضا چاشی، خسرو هاشم زاده و الناز رکابی نمایندگان ایران در این رقابت ها بودند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها