مسعود بارزانی: از آن چه اتفاق افتاد متاسفیم / شرایط فعلی موقت است

مسعود بارزانی: از آن چه اتفاق افتاد متاسفیم / شرایط فعلی موقت است
يکشنبه 7 آبان 1396 - 20:54

مسعود بارزانی با بیان این که شرایط فعلی موقت است و تا مدت زمان طولانی استمرار نخواهد داشت، تصریح کرد: برای بازگشت قانون اساسی بسیار کوشیدیم اما بی‌فایده بود. می‌دانستیم دعوت به جدایی بهایی دارد اما با خیانت بزرگی مواجه شدیم.

العالم - عراق

مسعود بارزانی پس از کناره گیری از ریاست اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه (7 آبان) در نطقی زنده تلویزیونی گفت: هدف از همه‌پرسی، حل مسالمت‌آمیز مشکلاتمان بود اما بغداد همه‌پرسی را بهانه‌ای برای حمله به کردستان قرار داد.

مسعود بارزانی اظهار داشت: برای بازگشت قانون اساسی بسیار کوشیدیم اما بی فایده بود.

وی ادامه داد: می دانستیم دعوت به جدایی بهایی دارد اما با خیانت بزرگی مواجه شدیم.

بارزانی افزود: هیچ شخصی با ما نایستاد، جز کوه‌هایمان ... بدانید شرایط فعلی موقت است و تا مدت زمان طولانی استمرار نخواهد داشت، از آن چه اتفاق افتاد متاسفیم اما مجبور به آن شدیم.

وی مدعی شد: رقبایی که شهر کرکوک را به نیروهای عراقی بدون جنگ تسلیم کردند مرتکب خیانت بزگ شدند.

مسعود بارزانی گفت: انتظار نداشتیم شاهد چنین خیانت بزرگی در کرکوک باشیم. آنچه در کرکوک رخ داد، شکافی بزرگ ایجاد کرد.

بارزانی افزود: حتی اگر همه‌پرسی برگزار نمی‌شد، دولت عراق به کرکوک حمله می‌کرد، پیشمرگه برای جلوگیری از خونریزی و درگیری از کرکوک عقب‌نشینی کرد.

وی در خصوص کناره گیری از مقامش اظهار داشت: تصمیم اتخاذ نمودم که مقامم به عنوان رییس اقلیم کردستان را تمدید نکنم و در کنار نیروهای پیشمرگه ادامه خدمت دهم.

به گزارش العالم روز یک شنبه پارلمان عراق با پذیرش استعفا مسعود بارزانی با تقسیم اختیارات ریاست اقلیم موافقت کرد.

پارلمان اقلیم کردستان عراق در جلسه اخیر خود با ۷۰ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف، با تقسیم اختیارات ریاست این منطقه موافقت کرد.

در این جلسه بر خلاف نشست‌های پیشین پارلمان نمایندگان تمامی احزاب از جمله دو حزب اپوزیسیون گوران (تغییر) و جماعت اسلامی حضور داشتند و مساله تقسیم اختیارات رئیس اقلیم کردستان بین پارلمان، نهاد نخست وزیری و دستگاه قضایی مورد بررسی قرار گرفت (در این مورد بیشتر بخوانید)

پربیننده ترین خبرها