کیفرخواست پرونده دکل نفتی گمشده صادر شد

کیفرخواست پرونده دکل نفتی گمشده صادر شد
دوشنبه 8 آبان 1396 - 01:13

وکیل دو تن از متهمان پرونده دکل نفتی گمشده از صدور کیفرخواست متهمان این پرونده خبر داد.

العالم - ایران

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: بر اساس اعلام دادگاه برای متهمان پرونده دکل نفتی گمشده کیفرخواست 200 صفحه ای صادر شده است.

وی گفت: پیش از این در پرونده نام 4 متهم مطرح شده بود که به جز یکی از موکلانم "محسن مهاجرانی" که نام وی در کیفرخواست به عنوان متهم اعلام نشده برای سایر متهمان قرار مجرمیت صادر شده است.

علیزاده طباطبایی افزود: زمان برگزاری دادگاه اعلام نشده است.

موضوع گم شدن دکل 78 میلیون دلاری فورچونا طی نامه علی لاریجانی مبنی بر بررسی مساله به رئیس کمیسیون انرژی مجلس، رسانه ای شد.

پس از اعلام این موضوع توسط یکی از نمایندههای مجلس، اوایل تیر سال 94، وزیر نفت هم موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران را تایید کرد.

بر اساس آنچه در خبرها آمده است، این دکل توسط شرکت تاسیسات دریایی ایران خریداری شده بود و بر همین اساس کمیسیون انرژی مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زد و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در اظهارنظری با بیان اینکه اصل موضوع گمشدن 87 میلیون دلار در خرید یک دکل نفتی صحت دارد اعلام کرد: افرادی که این پول را هزینه کرده اند تاکنون نتوانسته اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است.

سازمان بازرسی کل کشور تاکنون 8 گزارش مفصل در این خصوص از شرکت ملی نفت تهیه کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها