گسترش ناآرامی در شهرهای اقلیم کردستان

گسترش ناآرامی در شهرهای اقلیم کردستان
دوشنبه 8 آبان 1396 - 00:49

مقر اتحادیه میهنی کردستان در شهر زاخو استان دهوک توسط طرفداران بارزانی به آتش کشیده شد.

العالم - عراق

رسانه های کردستان عراق اعلام کردند، تعدادی از اعضای پارلمان کردستان عراق در داخل ساختمان پارلمان تحت محاصره هواداران بارزانی قرار گرفتند و از ترس جانشان از آنجا خارج نمی شوند. همچنین منزل علی باپیر رئیس جماعت اسلامی کردستان عراق توسط هواداران بارزانی که مسلح هستند محاصره شد.

رادیو آشتی وابسته به این حزب در شهر زاخو و دفتر جنبش تغییر زاخو نیز در آتش می سوزد.

شمار زیادی از نیروهای امنیتی شهر اربیل هم اکنون در اطراف پارلمان کردستان حضور دارند.

بر اساس گزارش‌ها هم اکنون شمار زیادی از نمایندگان پارلمان کردستان در ساختمان پارلمان هستند.

ساعتی قبل شاسوار عبدالواحد رییس لیست نسل‌نو با حضور در میان مردم شهر سلیمانیه خواستار برگزاری تظاهرات خیابانی در اقلیم کردستان بر علیه مسعود بارزانی و حزب دموکرات کردستان شد.

در پی رویدادهای امروز پارلمان کردستان و تنش‌های امشب در برخی از شهرهای اقلیم کردستان، بویژه حمله به دفتر جنبش تغییر و اتحادیه میهنی در شهر زاخو در کنترل سیاسی و امنیتی حزب دموکرات کردستان است.

در همین حال، شورای امنیت اقلیم کردستان بیانیه‌ای صادر کرد و در این بیانیه از مردم خواسته شده که امنیت را حفظ کرده و به اغتشاشگران اجازه ندهند وضعیت را بیش از این ملتهب کنند.

شورای امنیت اقلیم کردستان هشدار داد که به تندی با شخص و یا هر گروهی که بخواهند به دفاتر احزاب در شهرهای مختلف حمله کنند برخورد خواهد شد.

دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان هم در بیانیه ای رسمی خواستار توضیح نهادهای مرتبط در خصوص دفاتر این حزب در برخی شهرها شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها