اسرائیل فرودگاههای متروکه آذربایجان را می خرد

اسرائیل فرودگاههای متروکه آذربایجان را می خرد
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 15:15

مقامات ارشد نظامي آمريکا از طرح رژيم اشغالگر براي خريد فرودگاههاي متروکه جمهوري آذربايجان جهت تسهيل عمليات نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عراد نیر" سردبیر اخبار بین المللی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "یک مقام ارشد نظامی آمریکایی اخیرا گفته است، اسرائیل برای خرید فرودگاههای متروکه جمهوری آذربایجان اقدام کرده است".

وی افزود: "مرز مشترک 490 کیلومتری آذربایجان و ایران، این کشور را در کانون توجه تل آویو قرار داده است .. برخی مقامات ارشد نظامی آمریکایی در تشریح سیناریو حمله احتمالی اسرائیل به ایران گفته اند، جنگنده های اسرائیلی پس از حمله به تأسیسات هسته ای ایران در فرودگاهی در جمهوری آذربایجان فرود می آیند".

عراد خاطرنشان کرد: "4 فرودگاه متروکه از زمان شوروی سابق در جمهوری آذربایجان وجود دارد.علاوه برآن چهار فرودگاه نظامی دیگر نیز در این کشور در اختیار نیروی هوایی آذربایجان است".

عراد تأکید کرد: "به منظور پیشگیری از ایجاد تنش میان ایران و همسایگان نزدیک این کشور، جنگنده های اسرائیلی پس از انجام عملیاتی نظامی علیه ایران در فرودگاههای آذربایجان فرود می آیند نه قبل از هجوم".

وی درباره موضع باکو در خصوص برنامه اسرائیل برای بکارگیری فرودگاههای آذربایجان در عملیات نظامی علیه ایران گفت: "با توجه به مناسبات باکو- تهران  مقامات آذربایجان این خبر را تکذیب کردند. پس از انتشار این خبر دولت آذربایجان با صدور بیانیه ای  رسما این خبر را تکذیب و بر عدم صحت آن تاکید کرد".

عراد افزود: "جمهوری آذربایجان هدف از انتشار این خبر را خدشه دار کردن راوبط دوستانه و تاریخی جمهوری آذربایجان و ایران دانست".

عراد با این حال خاطرنشان کرد: "طی ماه های گذشته 22 آذری به اتهام همکاری با ایران و جاسوسی علیه تأسیسات آمریکایی و اسرائیلی به نفع ایران، بازداشت شدند".

 

"کامل فاعور" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"( از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "انتشار اخباری از این قبیل تنها در راستای جنگ روانی آمریکا و اسرائیل علیه ایران قابل تعریف است".

وی گفت: "اغلب ناظران سیاسی آمریکایی معتقدند حمله به ایران جنگ فرامنطقه ای بدنبال خواهد داشت، که پایان آن قابل پیش بینی نیست".

2:00 -4



پربیننده ترین خبرها