بحران اقتصادی اسرائیلی ها را سرخورده کرد

بحران اقتصادی اسرائیلی ها را سرخورده کرد
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 15:36

افزايش بي سابقه قيمت سوخت و ماليات و نرخ تورم و گسترش فقر و بيکاري در سرزمين به اصطلاح موعود، صهيونيستها را سرخورده و نااميد کرده است.

به گزارش العالم، "نحمیه شتراوس" تحلیلگر مسائل اقتصادی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: "کابینه نتانیاهو بدترین دولت است. قیمت یک لیتر بنزین طی هفته گذشته به 800 شیکل رسیده است. از سال 2002 تا کنون قیمت بنزین همواره روند صعودی داشته".

شتراوس خاطرنشان کرد: "اسرائیل در قبال مالیات هنگفتی که دریافت می کند هیچ اقدامی برای رفاه حال مردم نکرده است .. این دولت نه امنیت مردم را محیا کرده است، و نه در زمینه رفاه اجتماعی گامی مؤثر و سازنده برداشته است".

وی تأکید کرد: "نتانیاهو کاملا سردرگم شده، و از طراحی و اجرای برنامه اقتصادی سازنده که پاسخگوی نیازهای مردم باشد درمانده است".

شتراوس افزود: "کابینه اسرائیل با مطالبات خود برای اعمال تحریم نفتی علیه ایران، ساکنان اسرائیل را با تورم و بحران سوخت مواجه کرده .. قیمت برق نیز در مقایسه با سال گذشته 10% افزایش داشته است".

 

"کامل فاعور" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در بررسی این گزارش در برنامه این هفته "العین الاسرائیلیه"(از نگاه رسانه های اسرائیل) شبکه خبری العالم تصریح کرد: "هزینه های هنگفتی که کابینه رژیم اسرائیل به بخش نظامی و صنایع جنگی اختصاص داده است، بخش عمده بودجه اسرائیل را به خود اختصاص داده؛ و دیگر بخشهای اقتصادی را فلج کرده است".

وی با اشاره به اظهارات تحلیلگر اقتصادی اسرائیلی گفت: "دولت اسرائیل نه تنها بدترین دولت است بلکه پروژه بنیانگذاری رژیم اسرائیل با شکست مواجه شده است".

فاعور خاطرنشان کرد: "تبعات ناشی از تحریم نفت ایران و رزمایشهای پر هزینه ارتش رژیم اشغالگر در بخش نظامی علت اصلی افت اقتصاد این رژیم است".

2:20 -4



پربیننده ترین خبرها