سردار جلالی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم:

بیش از 50 هزار حمله سایبری در سال گذشته به زیرساخت های کشور صورت گرفت

بیش از 50 هزار حمله سایبری در سال گذشته به زیرساخت های کشور صورت گرفت
دوشنبه 8 آبان 1396 - 15:24

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در سال گذشته بیش از 50 هزار حمله سایبری به زیرساخت های کشور گزارش شده است که خوشبختانه بخشی از آن را قبل از وقوع کشف کردیم.

العالم _ ایران / سیاسی

سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در رابطه با راهبرد جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: تهدیداتی که اخیرا در چارچوب راهبرد جدید آمریکا علیه ایران اعلام شده تنها یک پاسخ واحد ملی دارد که آن هم مقاومت در برابر تهدید است و باید بدانیم این مقاومت در ابعاد مختلفی شکل می گیرد.

وی تصریح کرد: آن راهکاری که آمریکایی ها مطرح کردند تسلیم شدن ایران و مذاکره مجدد است که مقام معظم رهبری این موضوع را رد کردند و رییس جمهور نیز پاسخ قاطعی به آمریکایی ها داد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: پس تنها راه برای مقابله با راهبرد آن ها مقاومت است که برای ما باقی می ماند.

سردار جلالی ادامه داد: مقاومت در ابعاد گوناگونی مطرح می شود که شامل ابعاد اقتصادی، سایبری، اجتماعی و حوزه های مردم محور است که باید شکل بگیرد از همین رو پدافند غیرعامل نیز در تلاش است در این ابعاد در راستای طرح دفاع ملی کشور و پاسخ ملی به این راهبرد نقش های خود را کاملا تفکیک کرده و آماده به اجرا گذاشتن آن باشد.

وی با بیان اینکه طبیعتا ما باید به این تهدیدات یک پاسخ ملی و یک صدا بدهیم، بیان داشت: این پاسخ باید بین نیروهای مسلح، دولت و مردم یک پارچه باشد که آن پاسخ نشات گرفته از تصمیم و تدبیر مقام معظم رهبری است که آن هم  مقاومت در برابر تهدید و پاسخ به تهدیدات آمریکایی ها است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: ما مطمئن هستیم که می توانیم پاسخ تهدیدات آمریکایی ها را بدهیم زیرا تجربه دفاع مقدس، قدرت نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد این موضوع را ثابت کرده است که می توانیم این تذویر دشمن را از بین ببریم.

سردار جلالی در رابطه با بد افزار ها گفت: بدافزارها در واقع به سه دسته کلی تقسیم می شوند که شامل بدافزارهای کم خطر که اختلال کوچکی ایجاد می کند و بدافزارهای با خطر متوسط که می تواند آسیب هایی به سیستم ها بزند.

وی دسته سوم بدافزارها را سلاح سایبری نامید و خاطرنشان کرد: بدافزارهای پرخطر یا سلاح سایبری می تواند زیرساخت ها را منهدم کند که در سال گذشته بیش از 50 هزار حمله سایبری به زیرساخت های کشور گزارش شده است که حدود 94 درصد آن کم اهمیت یا با اهمیت متوسط بود و حدود 6درصد آن پرخطر بود که خوشبختانه با اقداماتی که از قبل در قالب پدافند غیرعامل و سایبری در زیرساخت های سایبری صورت گرفته بود بخشی از آن را قبل از وقوع کشف کردیم.

پربیننده ترین خبرها