توضیح کدخدایی در خصوص منتخب زرتشتی شورای شهر یزد

توضیح کدخدایی در خصوص منتخب زرتشتی شورای شهر یزد
دوشنبه 8 آبان 1396 - 18:06

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص منتخب زرتشتی شورای شهر یزد توضیحاتی ارائه کرد.

العالم-ایران/سیاسی

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد، ابتدا گزارشی اجمالی از مصوبات بررسی شده توسط شورای نگهبان ارائه کرد و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در خصوص فعالیت منتخب زرتشتی شورای شهر یزد  تکلیف آخر چیست، گفت: فقهای شورای نگهبان به استناد اصل 4 و تبصره 2 ماده 201 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص موارد خلاف شرع تشخیص خود را اعلام می کنند. این موضوع همیشه رویه بوده است. حدود بیش از 130 مورد درخواست در خصوص بررسی خلاف شرع شده است، آنچه مربوط به مصوبات مجلس بوده از انگشتان دست هم کم تعدادتر بوده که از جمله همین موضوع اخیر است.

کدخدایی تاکید کرد: اطلاق این تبصره مورد ایراد بوده، نه اصل مصوبه، از این جهت تبصره مربوطه قبل از انتخابات توسط فقهای شورای نگهبان خلاف شرع تشخیص داده شد و مراتب به رییس جمهور و مجلس اعلام شده و طبق رویه لازم الاجرا شده است. مباحث اخیر به این دلیل بوده که شکایتی مرتبط در دیوان عدالت اداری مطرح شده است. آنچه می توانیم بگوییم این است که نظر فقها طبق اصل 4 قانون اساسی و تبصره ماده 201 آیین نامه داخلی مجلس لازم الاجرا است. اگر نظر دیگری مطرح است باید در مسیر قانونی مشخص شود. اگر نظر به اصلاح است می تواند این موضوع را اعلام کند اگر اصلاح شد شورای نگهبان تابع قانون است. انتظار داریم آنچه قانون حکم می کند همان اجرا شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها