ثبت جهانی 7 اثر تاریخی اصفهان

ثبت جهانی 7 اثر تاریخی اصفهان
دوشنبه 8 آبان 1396 - 19:38

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن بیش از 22 هزار اثر تاریخی، 7 اثر آن به ثبت جهانی رسیده و بیش از یک‌هزار و 800 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

العالم-ایران/فرهنگی

فریدون الهیاری در دیدار با خبرنگاران رسانه‌های گردشگری 10 کشور جهان شرکت‌کننده در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات اظهار کرد: امروزه محققان از اصفهان به عنوان یکی از کهن‌ترین مراکز فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران با بیش از 6 هزار سال قدمت سخن می‌رانند.

وی افزود: اصفهان هم‌اینک به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی جهان بشمار می‌رود و در کنار آثار ارزشمند تاریخی خود دارای فرصت‌های بی‌شماری برای توسعه در حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امیدواریم مسؤولان رسانه‌های بین‌المللی با سفر به اصفهان و ارائه واقعیت‌های ایران که نقش مهمی در خنثی‌سازی تبلیغات غیرواقع رسانه‌های برخی کشورها دارد، مردم سرزمین خود را با فرهنگ و تمدن غنی ایران بیش از گذشته آشنا کنند.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی و تمدنی اصفهان تصریح کرد: اهمیت فرهنگی و حتی سیاسی اصفهان به گونه‌ای است که اعضای اکثر هیأت‌های خارجی که به ایران و تهران به عنوان مرکز سیاسی کشور سفر می‌کنند، اصفهان را به عنوان مقصد دوم سفر خود به ایران انتخاب می‌کنند و این نقطه قوتی برای توسعه گردشگری اصفهان به شمار می‌رود.

الهیاری با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی اصفهان عنوان داشت: این استان با دارا بودن بیش از 22 هزار اثر تاریخی که 7 اثر آن به ثبت جهانی رسیده و بیش از هزار و 800 اثر آن به ثبت ملی رسیده و وجود بیش از 199 رشته صنایع دستی در این شهر و استان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی، از موقعیت‌های بسیار ارزشمندی در راستای توسعه گردشگری برخوردار است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه گردشگری اصفهان در 4 سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش یافته، از هر فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن غنی مردم میهمان‌نواز فلات مرکزی ایران به جهان استفاده می‌کنیم، مردم و مسؤولان اصفهان در راستای پاسخگویی به استقبال گسترده گردشگران آماده جذب هرگونه سرمایه‌گذار خارجی در حوزه گردشگری از سرتاسر جهان هستند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها