حيدرالعبادی:قاسم سليمانی نقشی در وقايع كركوك نداشته است

حيدرالعبادی:قاسم سليمانی نقشی در وقايع كركوك نداشته است
دوشنبه 8 آبان 1396 - 23:56

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در مصاحبه اختصاصی با نشریه ایندیپندنت گفت:قاسم سلیمانی نقشی در وقایع کرکوک نداشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندیپندنت، العبادی درباره آخرین پیشروی های نیروهای عراق در برابر داعش گفت: پیشرفت های ما قابل توجه بوده است. ما در حا ل پاکسازی دشت ها از وجود آنها  به طرف مرزهای سوریه در شمال کشور هستیم. 
وی درباره موضوع  همه پرسی استقلال منطقه  کردستان عراق گفت: من دستورهای لازم را به نیروهای امنیتی دادم که هیچ گونه خونریزی صورت نگیرد. تمامی مرزها و گذرگاههای مرزی باید تحت کنترل کامل دولت فدرال عراق باشند. ترکیه این موضوع را پذیرفته است که به خاطر مراودات مستقیم با دولت اقلیم کردستان عراق و نه دولت مرکزی عراق دچار اشتباه بزرگی شده است.  
نخست وزیر عراق در ادامه گفت:  من خواهان  آن هستم که نیروهای پیشمرگ کرد بخشی از نیروهای امنیتی عراق شوند و یا اینکه به یک نیروی محلی کوچک بدل شوند. در رابطه با همه پرسی منطقه کردستان ما حمایت جامعه بین المللی را در  مخالفت با این موضوع در کنار خود داشتیم. ما به طور ساده اعلام کردیم که اتحاد عراق برای مبارزه با تروریسم موضوع بسیار مهمی است.
العبادی درباره نقش قاسم سلیمانی در بحران کرکوک گفت: او قطعا هیچ نقشی در زمینه بحران کرکوک نداشت. من می توانم به شما این اطمینان را بدهم که او هیچ تاثیری در آنچه در کرکوک روی داد، نداشت.
وی در پاسخ به این سوال که تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خواهان منحل شدن حشد الشعبی شده است،گفت: به نظر می رسد که نقل قول غلط و یا اطلاعات اشتباه به وی داده شده است و وی تحت تاثیر این تصور غلط قرار دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در عراق می جنگد و او نمی داند که تمامی اعضای حشد الشعبی عراقی هستند. در عراق شمار زیادی از مستشاران نظامی خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه و همچنین از ایران حضور دارند و شمار مستشاران نظامی ایرانی در عراق به سی نفر می رسد. این تعداد در چند سال گذشته یکصد و ده نفر بوده است. حشد الشعبی تحت کنترل دولت عراق قرار دارد و از نظم خوبی برخوردار است و نقشی سیاسی و به طور ویژه در انتخابات عمومی آتی دوازدهم ماه مه سال دو هزار و هجده برعهده نخواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها