فرودگاه نجف فعالیت خود را از سر گرفت/زائران چندین ساعت معطل پروازها بودند

فرودگاه نجف فعالیت خود را از سر گرفت/زائران چندین ساعت معطل پروازها بودند
سه شنبه 9 آبان 1396 - 00:25

یک منبع مطلع دقایقی پیش اعلام کرد: فرودگاه نجف اشرف پس از یک روز تعطیلی در اثر موج گرد و غبار کار خود را از سر گرفت

زایرانی که از بغداد و نجف، با هواپیما عازم تهران بوده اند از ساعت ها پیش دچار سردرگمی و معطلی شده اند.
همه پروازهای فرودگاه های عراق از جمله فرودگاه نجف روز دوشنبه در اثر گرد و غبار لغو شد. 
گزارش ها و تصاویر ارسالی از برخی هتل های محل اسکان زایران ایرانی در بغداد از بیش ازدوازده ساعت معطلی و بلاتکلیفی انان حکایت دارد.

روز دوشنبه چند کاروان حج و زیارت از بغداد به سمت تهران پرواز داشته اند که از حدود 12 ساعت پیش اتاق های خود را تحویل داده اند و همچنان در هتل ها بلاتکلیف مانده اند و با وجود قطعی بودن لغو پروازها به علت شرایط بد جوی ، غلظت بالای غبار محلی و نبود دید کافی و ایمن برای پرواز، وضعیت اسکان دوباره آنها نامشخص است.
به گفته این زایران، انها تاکنون پاسخ روشن و قانع کنده ای از مسئولان مربوط در سازمان حج و زیارت دریافت نکرده اند.
سازمان هواپیمایی عراق امروز به علت توفان خاک و کاهش شدید عمق دید، همه پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه های این را لغو واعلام کرده است به محض بهتر شدن عمق دید و تامین معیارهای بین المللی پرواز، فعالیت فرودگاه های عراق برای فرود و برخاست هواپیماها از سر گرفته می شود.
سازمان هواپیمایی کشوری ایران هم اعلام کرده که شرکت های هواپیمایی مداوم در حال پیگیری و بررسی شرایط جوی فرودگاه های نجف و بغداد هستند تا در صورت مساعد شدن وضع آب و هوایی، پروازها از سر گرفته شود.
سازمان های هواپیمایی دوکشور از همه مسافران خواسته اند که با درک شرایط، در نظر داشته باشند که این تصمیم برای حفاظت از جان آنها اتخاذ شده است.
با وجود اینکه اعلام شده است مسافران هوایی اربعین قبل از عزیمت به فرودگاه ،?حتما تلفنی آخرین وضعیت مربوط به دایر بودن یا نبودن پروازها را از تلفنی جویا شوند، اما از ساعتها پیش تعداد زیادی از مسافران در فرودگاه امام خمینی ره حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها