خطر مرگ دركمين هزاران بيمار فلسطيني

خطر مرگ دركمين هزاران بيمار فلسطيني
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 04:04

رام الله (العالم) ـ شركت هاي دارويي و تجهيزات پزشكي دركرانه باختري رود اردن با بحران مالي شديد ناشي از عملكرد تشكيلات خودگردان فلسطين روبرو بوده و به دليل كمبود دارو و تجهيزات پزشكي هزاران بيمار در اين منطقه با خطر مرگ مواجه هستند.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار شبكه خبري العالم از رام الله، اين مساله موجب شده است كه بخش بهداشت در اراضي فلسطيني تهديد شود ؛ چرا كه اين شركت ها به علت خالي بودن انبارهايشان از دارو و تجهيزات پزشكي ، ديگر قادر به وارد كردن دارو براي وزارت بهداشت فلسطين نيستند و طولي نمي كشد كه قفسه هاي اين شركت ها از دارو و لوازم پزشكي خالي مي شود.

اين درحالي است كه اتحاديه وارد كنندگان دارو و تجهيزات پزشكي در كرانه باختري درباره خطر ورشكستگي شركت هاي دارويي در نتيجه ناتواني دولت فلسطين در پرداخت بدهي هاي انبوه خود به بخش دارويي كه از اواسط ماه 2010 انباشته شده و از 80 ميليون دلار فراتررفته است، هشدار داده است.

"باسم خوري" رئيس هيأت مديريه مركز دارويي دار الشفاء در رام الله به خبرنگار العالم گفت: متاسفانه اين بحران اكنون به وضعيت بسيار بدي رسيده است و ما با اين واقعيت تلخي روبرو هستيم كه برخي از مراكز تعطيل و ورشكسته مي شوند و قطعا" مشكل بزرگي در وارد كردن دارو براي شهروندان فلسطيني بوجو خواهد آمد.

تشكيلات خودگردان فلسطين درصورت كسري بودجه و افزايش بدهي ها با وضعيت بحراني روبرو مي شود و جز انتظار براي كمك هاي خارجي در خصوص حل بحران داروراهي ندارد.

"عمر الغول" مشاور نخست وزير دولت انتصابي فلسطين خواستار اختصاص مبلغي فوري شد تا دولت و تشكيلات ملي فلسطين بتواند به تعهدات خود در بخش هاي مختلف عمل كند و مانع ازاعتراض ها و اعتصاب هاي مردمي شود.

مرگ، هزاران بيمار را در كرانه باختري تهديد مي كند و صحبت از تمام شدن داروها و تجهيزات ولوازم پزشكي مطرح است و همه اين مشكلات ناشي از بحران مالي است كه احتمال مي رود روز به روز عميق تر شود كه در اين صورت دولت هرگز نخواهد توانست به تعهدات خود عمل كند.

4/04           20:00           Fa

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها