شمخانی: تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره مجدد نمی کنیم/ بی اثر بودن قانون کاتسا علیه اقدامات بنیادین ملت ایران/ اشتباهی که بارزانی مرتکب شد

شمخانی: تحت هیچ شرایطی درباره برجام مذاکره مجدد نمی کنیم/ بی اثر بودن قانون کاتسا علیه اقدامات بنیادین ملت ایران/ اشتباهی که بارزانی مرتکب شد
سه شنبه 9 آبان 1396 - 13:42

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، موضوع مذاکره مجدد در هیچ بندی از برجام، مطرح نیست و در خصوص مسائل دفاعی هم، تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد نخواهیم داشت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی شمخانی روز سه شنبه در نشست خبری در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در خصوص موضع ایران درباره مذاکره مجدد بر سر برجام و برنامه موشکی افزود: ایران ضمن اینکه در عمل ثابت کرد که پایبند توافق صورت گرفته است، آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز 8 مرتبه آن را تایید کرد و از سوی دیگر، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد در خصوص هیچ بندی از برجام نیست و در خصوص مسائل دفاعی هم، تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد نخواهیم داشت.
وی افزود: مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران، موضوع پایان یافته ای است و بر اساس توان بومی خودمان احتیاجات خود را تامین می کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات اسرائیلی که اعلام کرده است که ایران و حزب الله لبنان باید از جنوب سوریه خارج شوند، اظهار کرد: تا کنون چنین حرفی را نشیندم، نیروهای ایران و حزب الله لبنان فقط در جنوب سوریه نیستند بلکه در همه جای سوریه هستند، البته این حرف را دولت روسیه هم تایید نکرده و احتمالا این مطلب را رسانه های اسرائیلی عنوان کرده اند.

تمدید قانون کاتسا
شمخانی در خصوص تمدید قانون کاتسا علیه ایران که به مادر تحریم ها معروف است، گفت: کنگره آمریکا امروز می خواهد قانون کاتسا را تمدید کند، زمانی که آمریکا بمب مادر را تولید می کرد و از آن زمانی که آنها بمب مادر تولید کرده اند تا الان که ایران کشوری مقتدر و توسعه یافته است همه این موارد نشان از بی اثر بودن این مادرهای بی ریشه در اقدامات بنیادین ملت ایران در دفاع از هویت ملی و سرزمینی خودشان است.

مردم ایران بهترین پناهگاه برای همه کردها/ اشتباهی که بارزانی مرتکب شد
دبیر شورای عالی امنیت در پاسخ به سوالی در خصوص آینده تحولات اقلیم کردستان عراق با توجه به عقب نشینی حزب بارزانی تصریح کرد: اقلیم کردستان و مردم کرد، دوستان و برادران تاریخی و تمدنی و مذهبی ما هستند، همیشه مردم ایران بهترین پناهگاه برای همه کردها بوده است.
وی ادامه داد: ما به بارزانی نصیحت کردیم که این همه پرسی را برگزار نکنید چرا که این کار نه به نفع ملت کرد و نه حتی به نفع خود شخص شما است، اما متاسفانه وی بر پایه یک سری اطلاعات غلط مبنی براینکه او چه پایگاه اجتماعی در کردهای عراق دارد همه پرسی را انجام داد و این همه پرسی در مناطق جنوبی اقلیم کردستان با کمترین استقبال مواجه شد.
شمخانی ادامه داد: این کار منجر به انشقاق در مردم کرد شد بنابراین بارزانی چاره ای ندارد جز اینکه حاکمیت اقلیم کردستان که از نظر زمانی هم پایان یافته است را تحویل بدهد.
وی در پاسخ به سوالی درخصوص امنیت آب به خصوص در مرزهای شرقی کشور بیان کرد: برخی از چالش های آب، ناشی از عدم استفاده بهینه منابع در منطقه است و قسمت عمده آن به عدم همکاری افغانستان برمی گردد و قسمتی دیگر از آن ضرورت تامین آب از دریای عمان است که همه این برنامه ها مورد توجه ما قرار دارد.
شمخانی در خصوص مساله حصر و اینکه چه زمانی تمام خواهد شد، گفت: زمانی که دلیل وقوع آن حل شود و البته دلیل آن هم روشن است که پس از انتخابات ۸۸ رخ داده است.
وی ادامه داد: آنها هر کسی را که اراده کنند می توانند ببینند و حصر، واژه درستی نیست و این آقایان مد نظر شما در حصر نیستند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: اخیرا آقای کروبی درخواست کرد که آقای دوستی را ببیند و این کار انجام شد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها