اقدام اسراییل برای تثبیت 3شهرک غیر مجاز

اقدام اسراییل برای تثبیت 3شهرک غیر مجاز
پنج‌شنبه 17 فروردين 1391 - 13:59

به دنبال اعلام بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي كه گفته است قصد دارد 3 شهرك غير مجاز را در كرانه باختري تثبيت كند، فلسطينيان در برابر اين اقدام به شدت واكنش نشان دادند.

به گزارش پنجشنبه خبرنگار شبكه خبري العالم از رام الله، شهرك هاي بروخين، سانسانا و ريحاليم ، نامهاي تجمعات مسكوني غير مجازي است كه رژيم صهيونيستي با تعدادي خودروي كاروان اين تجمع را آغاز و طي چند سال به شهرك تبديل كرده است.

تازه ترين رويداد، تصميم نتانياهو براي اعطاي مجوزهاي لازم به اين شهرك ها علاوه بر يك محله صهيونيست نشين نزديك رام الله است.

اين تصميم نتانياهو كه در بيانيه اي رسمي از سوي دفتر وي اعلام شد در چارچوب توصيه هاي ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي اتخاذ شده است.

احمد عسّاف سخنگوي جنبش فتح در مصاحبه با شبكه خبري العالم در واكنش به اين تصميم گفت: نتانياهو هر چه مي خواهد بگويد و با ماشين نظامي خود هر كاري مي خواهد انجام دهد اما ما فلسطينيان به سرزمين خود پايبند هستيم و با هر بهايي پايبند خواهيم ماند.

وي تاكيد كرد كه سرنوشت اين شهرك ها نابودي است همچنان كه سرنوشت شهركهاي جنوب لبنان، غزه و سينا نابودي بود.

خليل شاهين نويسنده و تحليلگر سياسي فلسطيني نيز در واكنش به اين مساله به العالم گفت: آنچه عملا در حال وقوع است تحركات رژيم صهيونيستي براي تحميل ديدگاه خود به فلسطينيان در خصوص حل و فصل نهايي است.

وي افزود: اين ديدگاه بر اساس تفكر ارييل شارون نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي استوار است كه معتقد بود اسرائيل بايد آنچه در سال 1948 آغاز كرده است (تاسيس رژيم صهيونيستي) را گسترش دهد.

AM - 05 - 12:01

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها