در پی حمله به تونل های مقاومت؛

وحشت صهیونیست ها از پاسخ کوبنده مقاومت + ویدئو

چهارشنبه 10 آبان 1396 - 11:18

به دنبال تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به یکی از تونل های گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، مقامات این رژیم در مرز با این منطقه حالت آماده باش اعلام کردند.

العالم - فلسطين اشغالی

اشغالگران به منظور جلوگیری از هرگونه واکنش احتمالی از سوی نیروهای مقاومت، اقدام به ایجاد موانع نظامی در داخل قدس اشغالی و دیگر مناطق اشغالی کردند.

عصر دوشنبه 8 آبان 1396، هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز آسمان نوار غزه، منطقه‌ای در خان‌یونس در جنوب نوار غزه را هدف راکت قرار دادند. پس از این عملیات هوایی، صهیونیست‌ها اعلام کردند یک تونل عملیاتی را در شرق پایگاه کیسوفیم کشف کرده و آن را هدف قرار داده‌اند.

پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه خان‌یونس، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم با تروریست‌ها خواندن مقاومت، گفت، غزه با وجود آشتی بین جنبش‌های فتح و حماس هنوز محل استقرار تروریست‌ها است. لیبرمن مدعی شد حفر تونل در اراضی دولت عبری نقض جدی حاکمیت رژیم صهیونیستی است.

لیبرمن در خصوص چگونگی کشف این تونل مدعی شد رژیم صهیونیستی به پیشرفتی تکنولوژیک رسیده که موجب شده بتوانند تونل‌های مقاومت را بسیار آسان‌تر از گذشته کشف کنند.

هنگام انفجار، در این تونل تعدادی از رزمندگان مقاومت حضور داشتند که 7 نفر از آنها شهید و 11 نفر زخمی شدند. 5 نفر از شهدا از اعضای گردان‌های قدس و یک نفر نیز از اعضای گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش اسلامی فلسطین حماس بودند. اسامی شهدا به‌شرح ذیل است: احمد خلیل ابوعرمانه (25ساله)، عمر نصار الفلیت (27ساله)، مصباح شبیر (30ساله) عرفات ابومرشد فرمانده گردان‌های قدس در استان‌های میانی غزه، حسن ابوحسنین از فرماندهان مشهور گردان‌های قدس و محمد مروان الاغا و جهاد عبدالله السمیری که از اعضای گردان‌های عزالدین قسام بودند. برخی منابع آمار شهدا و اسیران را متفاوت ذکر کردند.

221

 

پربیننده ترین خبرها