وضعيت جسمي فعال حقوقي بحريني وخيم شد

وضعيت جسمي فعال حقوقي بحريني وخيم شد
جمعه 18 فروردين 1391 - 04:35

بيروت (العالم)- شبكه خبري العالم به نقل از منابع بحريني اعلام كرد كه بعد از 57 روز اعتصاب غذا وضعيت جسمي عبدالهادي الخواجه فعال حقوقي بحريني وخيم شده است.

شهرهاي بحرين از روز چهارشنبه (16فروردين) صحنه اعتراضات مردم موسوم به آزادي يا شهادت در حمايت از عبدالهادي الخواجه فعال بحريني بوده است.

اين اعتراضات ديروز نيز ادامه يافت و قرار است امروز (جمعه 18 فروردين) هم راهپيمايي هايي با نام "جمعه الخواجه" برگزار شود.

بنابر اعلام فعالان بحريني اين راهپيمايي از منطقه "جد فحص" شروع مي شود و تا منطقه "السنابس" و الساخنه در منامه (پايتخت بحرين) ادامه خواهد داشت.

 "عبد الاله الماحوزي" از فعالان سياسي بحريني نيز در مصاحبه با شبكه خبري العالم، بي توجهي مسوولان رژيم حاكم بحرين به سرنوشت عبد الهادي الخواجه كه در زندان هاي آل خليفه اعتصاب غذا كرده است و در وضعيت بد و خطرناكي به سر مي برد، محكوم كرد.

فعال سياسي بحريني ادامه داد: مردم بحرين اعتمادي به رژيم حاكم ندارند و با به ثمر رساندن انقلاب مسوولان رژيم را به علت نقض حقوق مردم و سركوب معترضان محاكمه خواهند كرد.

الماحوزي تصريح كرد: رژيم بحرين طي يك سال گذشته از طريق اجير كردن مطبوعات و شبكه هاي رسمي سعي كرده است واقعيت هاي انقلاب را وارونه نشان دهد و به انتشار كينه و نفرت و طايفه گري مبادرت مي كند.

وي اظهار داشت: همه اين تلاش هاي مذبوحانه با شكست روبرو شد و خون هايي كه در اين راه ريخته شد ، واقعيت ها را فاش كرد.

الماحوزي از دوگانگي معيارهاي حاكم بر جامعه بين المللي،سكوت در برابر جنايتگري آل خليفه و سلطه گري عربستان در بحرين با همكاري آمريكا انتقاد كرد.

وي گفت: واقعيت اكنون براي همگان مشخص شده است و همين مساله موجب شد كه اتحاديه اروپا و سازمان هاي حقوق بشر بيانيه هاي زيادي را در انتقاد از اوضاع بحرين صادر كنند.

الماحوزي اظهار داشت: تشديد فعاليت هاي مردم بحرين در داخل كشور، ادعاهاي رژيم حاكم در زمينه اجراي اصلاحات، اجراي توصيه هاي كميته تحقيق شريف بسيوني و انكار نقض حقوق بشر در زندان هاي آل خليفه را برملا كرده است.

وي تاكيد كرد: كساني كه رژيم بحرين و جلادان آن را در نهايت بازخواست خواهند كرد، همان مردم هستند.

فعال سياسي بحريني تصريح كرد: احمد اسماعيل روزنامه نگار شهيد بحريني كه نيروهاي آل خليفه با گلوله بدن او را سوراخ كرده بودند ، نمونه اي از تعرض آشكار رژيم حاكم به مردم بود.

الماحوزي تاكيد كرد كه مردم اكنون هيچ اعتمادي به رژيم بحرين براي خارج شدن از وضعيت بحراني و ارايه راهكارهاي سياسي ندارند.

فعال سياسي بحريني جامعه بين المللي را به سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر در بحرين متهم كرد.

5-15:45

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها