ترامپ: تروریست عامل حمله نیویورک از طریق برنامه لاتاری وارد آمریکا شده است

ترامپ: تروریست عامل حمله نیویورک از طریق برنامه لاتاری وارد آمریکا شده است
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 17:28

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به حادثه تروریستی شهر نیویورک، از چارلز شومر رهبر اقلیت سنا به دلیل نقش آفرینی در برنامه ای مهاجرتی موسوم به گرین کارت لاتاری به شدت انتقاد کرد و گفت که عامل این حمله از طریق برنامه بخت آزمایی وارد خاک آمریکا شده است.

العالم - آمریکا

ایرنا -- ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: این تروریست از طریق آنچه «برنامه ویزای گوناگون» (گرین کارت لاتاری) نامیده می شود، به کشور ما آمده است، دسته گل چاک شومر. من خواستار (مهاجرت) بر اساس شایستگی افراد هستم. 

دونالد ترامپ در توییت دیگری نوشت: ما برای مهاجرت براساس شایستگی افراد سخت می جنگیم، نه سیستم های لاتاری بیشتر دمکرات ها. باید سخت تر بگیریم (و هوشمندانه تر عمل کنیم).

چاک شومر گفته که همواره بر این باور است که مهاجرت برای آمریکا، امر خوب و مطلوبی است. وی، ترامپ را دعوت کرده به جای سیاسی کاری و تفرقه افکنی در آمریکا، بر راهکاری واقعی که همانا تامین بودجه ضد تروریستی است، تمرکز کند. اما ترامپ اعلام کرده که هزینه های مربوط به مبارزه با تروریسم را در بودجه جدید خود کاهش می دهد.

مهاجم نیویورک به نام «سیف الله سایپف» بعدازظهر سه شنبه با وانت به چند دوچرخه سوار و عابر پیاده در منطقه منهتن نیویورک کوبید و در نهایت خودش به ضرب گلوله پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

سایپف 29 ساله یک زن و دو فرزند دارد و سال 2010 از ازبکستان به آمریکا رفته است. او در ایالت نیوجرسی زندگی می کرد اما مجوز اقامت او متعلق به ایالت فلوریدا بود.

مقام های آمریکایی این واقعه را یک حمله تروریستی قلمداد کرده و گفته اند که وی الله اکبر گویان به مردم حمله کرد. یادداشتی که از خودرو سایپف پیدا شده است، مشخص می کند که وی با گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده بود.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پی حادثه تروریستی منهتن نیویورک دستور نظارت شدید بر ورود مسافران به این کشور را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها