در دیدار روحانی

پوتین:‌ برجام ارتباطی با مسائل موشکی ایران ندارد / نقش آفرینی روسیه، ایران و ترکیه همچنان باید در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه یابد

پوتین:‌ برجام ارتباطی با مسائل موشکی ایران ندارد / نقش آفرینی روسیه، ایران و ترکیه همچنان باید در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه یابد
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 19:14

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ باور ما این است که بر هم زدن یک جانبه برجام به هر بهانه‌ای پذیرفتنی نخواهد بود.

العالم - ایران / سیاسی

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که ظهر امروز وارد تهران شده، در دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از دعوت و میزبانی کشورمان از نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، گفت: ایران همسایه و شریک راهبردی روسیه بشمار می‌رود و ما در توسعه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین منافع مشترک بسیاری داریم.

روحانی در دیدار رئیس‌جمهور روسیه: نقش روسیه در تحکیم و پایداری برجام نیز موثر است / همکاری ایران و روسیه در سوریه ضروری است

وی با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های ایران، روسیه و آذربایجان در بخش حمل و نقل، ترانزیت و نیز کریدور شمال به جنوب، گفت: نشست سه‌جانبه روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان، می‌تواند منجر به توسعه روابط و همکاری‌های م شترک در این بخش شود.

رئیس‌جمهور روسیه روابط و همکاری‌های تهران و مسکو در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، همکاری‌های اقتصادی، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را رو به گسترش دانست و گفت: شرکتهای روسی علاقه مند به مشارکت فعال در اجرای طرح های توسعه ای ایران هستند و روسیه هیچ محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌های همه جانبه با ایران قایل نیست و از این روند استقبال می‌کند.

پوتین اظهارداشت: براساس آمار ، مراودات تجاری دو کشور بویژه در سال 2016 رشد قابل ملاحظه ای داشته که این روند باید همچنان و با شتاب تداوم یابد.

رئیس‌جمهور روسیه برجام را توافق بسیار خوب جمعی و در راستای صلح و ثبات جهانی برشمرد و گفت: عدم پذیرش تعهدات بین‌المللی از سوی برخی از کشورها به هیچ وجه مورد قبول نیست و باور ما این است که برهم زدن یکجانبه برجام به هر بهانه ای پذیرفتنی نخواهد بود، از جمله توافق برجام ارتباطی با مسایل دفاعی و موشکی ایران ندارد.

پوتین همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تنها مرجع اعلام پایبندی ایران به برجام دانست.

رئیس‌جمهور روسیه نیز به فرآیند مبارزه با تروریسم در سوریه اشاره و تاکید کرد که نقش آفرینی روسیه، ایران و ترکیه همچنان باید در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه یابد.

پربیننده ترین خبرها