دفاع وزیر امور خارجه بلژیک از برجام در دیدار با همتای آمریکایی

دفاع وزیر امور خارجه بلژیک از برجام در دیدار با همتای آمریکایی
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 22:24

وزیر امور خارجه بلژیک روز چهارشنبه در دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن تاکید کرد که اتحادیه اروپا و بلژیک به برجام پایبند هستند و همه طرف ها باید به توافق هسته ای پایبند بمانند.

العالم ـ اروپا

وزارت امور خارجه بلژیک با صدور بیانیه ای اعلام کرد: 'دیدیه ریندرز' در دیدار با 'رکس تیلرسون' در واشنگتن افزود: تحریم ها یک وسیله بوده و هرگز یک هدف نبوده اند.
ریندرز افزود: هماهنگی و پیگیری های نزدیک برای اطمینان از اینکه تحریم ها تاثیرات ناخواسته به بار نمی آورند، ضروری است.
معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک همچنین بر اهمیت چندجانبه گرایی تاکید و خاطرنشان کرد که هر آزمایش هسته ای کره شمالی نشان دهنده اهمیت اجرایی شدن هر چه سریعتر معاهده کامل منع آزمایش های هسته ای است.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه بلژیک، در دیدار وزیران امور خارجه بلژیک و آمریکا درباره روابط دوجانبه، مبارزه با تروریسم، اوضاع ساحل آفریقا، سیاست های تحریمی آمریکا (در ارتباط با ایران، کره شمالی و روسیه) و همچنین معاهده کامل آزمایش های هسته ای بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا و قدرت های بزرگ اروپایی با حمایت قاطع از توافق هسته ای ایران و 1+5 به عنوان سندی بین المللی و مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل، این پیام را به روشنی ارسال کرده اند که هرگونه کارشکنی آمریکا در برجام تنها انزوای بیشتر آن کشور را در پی دارد.
اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی آشکارا با موضع دولت آمریکا درباره توافق هسته ای مخالفت کرده و بر لزوم اجرای برجام از سوی تمام طرف ها تاکید دارند. ترامپ روز جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ در گزارش سه ماهه خود درباره روند سیاست های کاخ سفید در قبال ایران و برجام، بدون هرگونه دلیل منطقی و اثبات شده ای، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و مدعی نقض برجام از سوی ایران شد و همچنین مدعی شد که می تواند به توافق هسته ای پایان بدهد.
ترامپ در حالی از لزوم اصلاح برجام سخن گفت که امضا کنندگان برجام آن را یک توافق بین المللی می دانند که هیچ کشوری نمی تواند آن را تهدید یا نقض کند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بارها بر لزوم پایبندی همه طرف ها به برجام به عنوان یک توافق بین المللی مورد تایید شورای امنیت تاکید کرده و گفته است که هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان بدهد.

پربیننده ترین خبرها