روسیه گزارش آمریکا را درباره تحولات سوریه «عجیب و پوچ» خواند

روسیه گزارش آمریکا را درباره تحولات سوریه  «عجیب و پوچ» خواند
پنج‌شنبه 11 آبان 1396 - 11:43

سخنگوی وزارت دفاع روسیه به سرلشکر آمریکایی توضیح داد که ادعای فرار هزاران نفر از شهر آزاد شده دیرالزور «به سمت شمال» و شهر میادین، از لحاظ جغرافیایی درست نیست، برای اینکه این شهر در سمت جنوب قرار دارد.

العالم-اروپا

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت دفاع روسیه به اظهارات عجیب اخیر سرلشکر آمریکایی، "جیمز جررارد" فرمانده نیروهای عملیات ویژه ائتلاف بین المللی در مورد اوضاع در شرق سوریه، واکنش نشان داد.

سرلشکر "ایگور کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت: «تمایل برای تفکرات مورد علاقه خود در مورد سوریه، بدون داشتن اطلاعات واقع گرایانه در مورد روند اوضاع در این کشور نزد اکثر مقامات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا دیده می شود. ولی ژنرال جررارد، فرمانده نیروهای عملیات ویژه ائتلاف بین المللی اخیرا با تخلیات خویش در مورد آنچه در مناطق شرق سوریه در حال رخ دادن است، از همه اظهاراتی که تاکنون شنیده شده، جالب تر و بسیار عجیب بود.»  

این مقام نظامی روس توضیح داد: «شنیدن تفسیر این فرمانده نظامی آمریکایی در مورد اینکه گویا در نتیجه عملیات آزادسازی دیرالزور از دست تروریستهای داعشی «هزاران نفر از مردم غیرنظامی» در حال گریز به سمت شهر میادین (در جنوب دیرالزور) هستند،  کاملا عجیب و از لحاظ جغرافیایی کاملا پوچ و بی معناست. برای اینکه این شهر عرب نشین، اصلا در شمال این منطقه قرار ندارد. و من بطور خاص برای فرمانده نیروهای عملیات ویژه ائتلاف بین المللی یادآور می شوم که شهر میادین در فاصله 40 کیلومتری در جنوب شهر دیرالزور قرار دارد که بیش از دو هفته قبل از دست گروه تروریستی داعش آزاد شده است.»

کوناشینکوف تاکید کرد: «به همین دلیل هزاران نفر از مردم سوری «در حال فرار» از دیرالزور به طرف میادین نیستند، بلکه آنها در حال بازگشت به خانه های خود و در حال دریافت کمکهای انسان دوستانه از سوی مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه و دیگر کمکهای بین المللی ارسال شده برای آنها هستند.»   

سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که «در شمال» دیرالزور، شهر آزاد شده رقه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، از جمله نیروهای کرد، قرار دارد که هیچیک از ساکنین شهر دیرالزور، تمایلی برای فرار به آن سمت ندارند، چرا که بعد از بمباران هوایی این شهر (رقه) توسط نیروهای ائتلاف آمریکایی، این شهر دیگر نابود شده و چیزی از آن باقی نمانده است.»  

سرلشکر "جیمز جررارد" پیش از این در کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «صدها و هزاران نفر از مردم عرب در حال فرار از دیرالزور به طرف شهر میادین هستند، آنها نه از ترس داعش، بلکه از دست "رژیم" فرار می کنند که این شهر را آزاد کرده است. این عده از مردم به سمت مناطق جنوبی نمی روند که ساکنین آن عرب هستند، بلکه به سمت شمال می گریزند که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد.»

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها