تلاش نرم «بی بی سی» برای ایجاد تفرقه زبانی در افغانستان!

تلاش نرم «بی بی سی» برای ایجاد تفرقه زبانی در افغانستان!
پنج‌شنبه 11 آبان 1396 - 17:13

کاربران افغان در فضای مجازی، حرکت اخیر بی بی سی در فیسبوک را تلاش برای ایجاد تفرقه زبانی در افغانستان عنوان کردند و خواستار ایجاد کمپین «آنلایک» شدند.

العالم-آسیا

رسانه انگلیسی «بی بی سی» عنوان رسمی این رسانه در فیسبوک را به عمد از «بی بی سی افغانستان» به «بی بی سی دری» تغییر داد.

این اقدام بی بی سی را برخی از کاربران فضای مجازی اقدامی تفرقه افکنانه عنوان کردند که موجب راه اندازی کمپاین «آنلایک» علیه این رسانه توسط کاربران افغان شد.

این کاربران معتقدند که فارسی زبان مشترک آنها است و این اقدام رسانه انگلیسی برای جداسازی نرم و ایجاد تفرقه بین کشورهای حوزه زبان فارسی است.

«احمد حسینی» استاد دانشگاه کابل به «رصد» گفت که «فارسی زبان واحد کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان است که طرز گویش آن در این کشور را دری می‌نامند مانند طرز گویش فارسی در تاجیکستان که به تاجیکی معروف است.

«مهدی وحیدی» نیز در این باره اظهار داشت: که در گذشته حتی واحدی در مدارس افغانستان تحت عنوان «قرائت فارسی» تدریس می‌شد و بی بی سی به خاطر تعصبات قومی و اهداف سیاسی این کار را انجام داده است.

وی افزود: این مسئله به مردم افغانستان مربوط است که چه نامی را برای زبان خود انتخاب می‌کنند و از گذشته نیز حتی به بسیاری از مردم این کشور «فارسی زبان» می‌گفتندپس بی بی سی به خواسته مردم احترام بگذارد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها