مخالفت آفریقا با تجزیه طلبی طوارق

مخالفت آفریقا با تجزیه طلبی طوارق
جمعه 18 فروردين 1391 - 18:05

العالم،قاهره - كارشناس مسائل آفريقا، مخالفت کشورهاي اين قاره و بويژه همسايگان مالي با تجزيه شمال اين کشور به دست شورشيان طوارق را به حق دانست و گفت، جدايي طلبي در مالي منطقه را با هرج و مرج مواجه مي کند.

شورشیان طوارق امروز جمعه در شمال مالی، اعلام استقلال کردند؛ اعلام استقلال طوارق در شمال مالی در حالی صورت می گیرد که دو هفته قبل نظامیان در پایتخت مالی دست به کودتا زدند، و مالی اکنون به دو بخش تحت كنترل شورشیان در شمال و كودتاچیان در جنوب تقشیم شده است.

"عطية العيسوي" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: "ازوادي ها" نمي توانند منطقه شمال مالي را در اختيار خويش گيرند؛ زيرا گروه هاي متعددي در اين منطقه وجود دارند كه هيچ يك به ديگري اجازه نخواهد داد منطقه را در انحصار خويش در آورد.

العیسوی با اشاره به قاچاق سلاح و اموال از ليبي و وضعيت نابسامان امنيتي و اقتصادي حكومت مالي گفت: همه اين عوامل طوارق مالي را به اين جمع بندي رساند كه بايد خود را آزاد و و كشور جديدي تاسيس كنند.

العیسوی با اشاره به نبود منابع اقتصادي و نيروي كار حرفه اي در شمال مالي خاطر نشان كرد، ايجاد كشوري مستقل در اراضي باير شمال منطقي نيست.

این کارشناس مسائل آفریقا تأکید کرد: جدايي طلبي با هر بهانه اي پذیرفتنی نیست .. ملت های منطقه حق دارند با ايجاد كشوري جديد در شمال مالي مخالفت كنند زیرا این امر به معنای ايجاد بحران منطقه است و ملت هاي مالي، موريتاني، الجزائر، سنگال، نيجر و بوركينافاسو بهاي آن را خواهند پرداخت.

 

04/06-11:55



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها