چالش بزرگ عنان در سوریه

چالش بزرگ عنان در سوریه
جمعه 18 فروردين 1391 - 18:10

العالم، دمشق- سردبير روزنامه سوري "الثوره"، كشورهاي حامي عناصر مسلح را بزرگ ترين چالش در برابر به ثمر نشستن ماموريت كوفي عنان دانست و گفت، مثلث قطر ، تركيه و عربستان سعودي ماموريت كوفي عنان را به طور مستقيم تهديد مي كند.

"علي قاسم"روز جمعه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: چالش هاي پيش روي ماموريت كوفي عنان همچنان به قوت خود باقي هستند، چالش هايي كه منشا آن ها دولت سوريه نيست، بلكه كشورهايي هستند كه از عناصر مسلح در سوريه حمايت کرده و به آن ها سلاح مي رسانند.

علی قاسم افزود: عنان با وجود آگاهی از اين چالش، هنوز نتوانسته است هيچ گونه تعهدی از سوی عناصر مسلح مبنی بر توقف اقدامات مسلحانه دریافت کند.

علی قاسم خاطرنشان كرد : دولت سوريه با همه طرح هاي جدي براي برون رفت از بحران همراهي كرد؛ اما همواره مشكل اصلي، كشورهايي بودند كه از بحران و افراد مسلح حمايت کرده و برنامه هاي خاص خود را در سوريه دنبال مي كردند.

سردبير روزنامه الثوره تصريح كرد: دستيابي عنان به وعده اي صادقانه و جدي از سوي كشورهاي حامي تروريسم در سوريه مي تواند تغييري واقعي و تاثيرگذاري در بحران به وجود آورد، در غير اين صورت اقدامات او در حد تلاش هاي بيهوده و بي ثمر باقي خواهد ماند.

علی قاسم اظهار داشت: برنامه ريزي ها براي دستيابي به پروتكل كاري كميته ناظران بين المللي در جريان است، و هدف از آن تامين حاكميت دولت سوريه و الزام دو طرف به بندهاي پروتكل و تعهدات هر يك از طرف هاست.

 

06/04-10:51



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها