عامل حمله به مردم در نیویورک:

احساس خوبی دارم / قصد داشتم تعداد بیشتری بکشم

احساس خوبی دارم / قصد داشتم تعداد بیشتری بکشم
جمعه 12 آبان 1396 - 08:08

مهاجم ۲۹ ساله که سه شنبه در نیویورک حمله تروریستی برای داعش انجام داد، در جریان اولین جلسه دادگاه خود نه تنها ابراز پشیمانی نکرد بلکه گفت قصد داشت تعداد بیشتری را بکشد.

العالم- آمریکا

به نقل از رویترز، سیف الله سایپوف در دادگاه در حالیکه روی صندلی چرخدار نشسته بود، گفت به خاطر این حمله احساس خوبی دارد.

در حمله او با ماشین به مردم در نیویورک دست کم ۸ نفر کشته شدند. پنج نفر از قربانیان فارغ التحصیلان یک دانشگاه آرژانتینی بودند که سی سال بعد از فارغ التحصیلی در نیویورک جمع شده بودند.

رویترز جزئیاتی از سایپوف منتشر کرده و نوشته او از یکسال پیش قصد حمله داشت و روز هالووین را برای حمله خود انتخاب کرد تا تعداد بیشتری را بکشد.

اندرو کومو، فرماندار دموکرات ایالت نیویورک، می گوید ماموران در حال بررسی پیشینه مهاجم ۲۹ ساله حمله تروریستی نیویورک هستند که پس از ترک کشورش، ازبکستان، در آمریکا تحت تاثیر داعش و استفاده از تکنیک های خشونت بار آن گروه قرار گرفت.

به نوشته واشنگتن پست سیف الله سایپوف یادداشتی حاکی از بیعت با داعش در وانت گذاشته بود، اما مقامات می گویند رابطه ای میان او و داعش یا هر سازمان دیگری پیدا نکرده اند.

سایپوف حدود شش سال پیش وارد آمریکا شد و از نیوجرسی به اوهایو و فلوریدا تغییر مکان داد.

داعش که حامیانش را به استفاده از خودرو به عنوان سلاح تشویق کرده است فورا این حمله را برعهده نگرفت، ولی طرفداران داعش برای آن چه در نیویورک اتفاق افتاد هورا سر دادند.

تفاوت عمده حمله نیویورک با دیگر حملات تروریستی مشابه در شهرهای بزرگ نظیر برلین، لندن و بارسلون این است که فرد مهاجم زنده دستگیر شد. این یعنی ماموران می توانند اطلاعات دست اولی از او به دست بیاورند. پرسش اساسی این است که آیا او همدستی داشته یا ارتباطی احتمالی با گروه های تروریستی دارد یا نه.

رییس جمهوری ازبکستان قول داده است کشورش در تحقیقات درباره حمله کننده ازبک تبار که به آمریکا مهاجرت کرده از هیچ کمکی دریغ نکند.

این حمله تروریستی می تواند به مباحثات سیاسی در آمریکا درباره مهاجرت و امنیت دامن بزند.

انتخاب 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها