تقدیر خطیب جمعه تهران از اظهارات روحانی

تقدیر خطیب جمعه تهران از اظهارات روحانی
جمعه 12 آبان 1396 - 13:04

آیت الله موحدی کرمانی از اظهارات ضد آمریکایی اخیر رئیس‌جمهور کشورمان تقدیر کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

آیت‌الله موحدی‌کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه با  اشاره به ایام 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا گفت:‌ مسئله مبارزه با طاغوت، مقاومت در مقابله با دشمن، ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا و بالاخره سعی در خنثی کردن آن تنها یک مسئله سیاسی نیست، هم  سیاسی و هم دینی است. هرچند سیاست ما عین دیانت ما است اما این مسئله در دین اشاره دارد؛ عدل توحید است،‌ انبیاء مامور شدند برای پیاده کردن دو مسئله،‌ یکی توحید، خداپرستی و یکتا پرستی و دیگری تسلیم نشدن در برابر طاغوت که اطاعات از طاغوت یعنی پرستش طاغوت.

وی افزود: آنهایی که در برابر طاغوت حساسیت ندارند، لذا زمینه را برای فساد فراهم می کنند و در نتیجه اینها در تمام فساد‌های گسترده سهیم و شریک هستند. خداوند در قرآن گفته است شهادت‌ها و جانبازی‌ها موجب جلوگیری از فساد می‌شود که اگر این دفاع‌ها نباشد فسادها عالم‌گیر خواهد شد.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران با بیان این مطلب که ید آمریکا را در راس جنایت‌ها و خیانت‌ها بدانیم، اظهار داشت:‌  اما از اروپای همراه با آمریکا هم نباید غافل بود،‌ به آنها نمی‌شود خوشبین بود، همراهی آنها با آمریکا نشانه خیانت آنها است. مسئولین نظام توجه داشته باشند، آن کشور اروپایی همان برنامه آمریکا را دارد، ما آنها را هم دشمنان خود و دشمنان انقلاب می‌دانیم. چه بسا که آنها به عنوان سفر تجاری به ایران می‌آید اما ممکن است بین آنان جاسو‌س‌هایی در لباس تجارت باشند لذا باید مسئولین مراقب باشند.

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: طاغوت چهره خود را آشکار نمی‌کند، گاها ظاهر خوبی از خود نشان می‌دهد،‌ تبسم و لبخند می‌زند، که ما با شما هستیم و می‌خواهیم کنار هم مشکلات را حل کنیم، بله! اما آنها می‌خواهند مشکلات خودشان را حل کنند. به تعبیر رهبری دست چدنی زیر پوشسش مخملی دارند. مسئولین باید بیدار باشند، متوجه باشند و دقت کنند که البته بیدار هستند و من از باب تاکید این موراد را گفتم. عداوت را در زیر لبخند مخفی کردند، آن غیظ و دشمنی را باید ببنیم. شما از دست نظام عصبانی هستید باید بمیرید از این دشمنی و عداوت. چه بسا پیشنهادشان هم خوب باشد اما نه! در پی آن دشمنی دارند. امیر المومنین می‌فرماید چه بسا دشمن پیشنهاد  آتش بس را می‌دهد اما بررسی کنید، ببینید مصلحت امت در آن است یا خیر! و اما اگر صلح را پذیرفتید دیگر فکرتان راحت نباشد،  برحذر باشید 100 درصد بر حذر باشید از دشمن بعد از صلحش.

وی با اشاره به اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور امریکا تصریح کرد: ترامپ با برنامه ابلهانه‌اش این تعبیر را خوب نشان داد، قبل از او هم همه اینطور بودند اما این حرکت ابلهانه این نقشه آنان را نشان داد که چه عناصری هستند.  مبادا در مقابل دشمن حالت انفعال به خود بگیریم، باید فعال بود و توطئه‌های دشمن را به خوبی بشناسیم و قبل از اعمال آن توطئه‌ها  ضربه‌ها را وارد کنیم تا نتوانند برنامه خود را پیش ببرند. باید به او ضربه بزنیم. ما جنگ‌طلب نبستیم اما مقصود این است که امت بیدار باشد و توطئه‌ها را بشناسد و نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.

امام جمعه موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر هم همین است، دشمنان گاهی فسادهای عجیبی می‌کنند و جرات می‌کنند به بسیج و روحانیت حمله می‌کنند  واحیانا می‌کشند اما گروهی که در این زمینه مسئولیت دارد باید برنامه‌های عمیق حساب‌شده داشته باشند تا به این جنایتکاران مجال داده نشود تا این جنایات را مرتکب شوند.

وی افزود: برای طاغوت‌ها انسانیت مطرح نیست، فضیلت و تقوا مطرح نیست. آنها فضیلت را نه می‌شناند و نه آن را باور دارند، آنها به دنبال منافع خودشان هستند. مرحبا به رئیس‌جمهور کشورمان که گفت: عجیب!  می‌گویند باز مذاکره کنیم! نامردها؛ شما مذاکره قبلی را زیر پا گذاشتید باز توقع دارید ایران با شما مذاکره کند این هم یک نکته دیگری  است که باید طاغوت را شناخت.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها