تشییع با شکوه پیکر 54 شهید ناجا در تهران

تشییع با شکوه پیکر 54 شهید ناجا در تهران
جمعه 12 آبان 1396 - 14:36

مراسم تشییع با شکوه پیکر 54 شهید ناجا در تهران برگزار شد.

العالم- ایران

مراسم تشییع پیکرهای 54 شهید تازه‌ تفحص‌ شده نیروی انتظامی در تهران برگزار شد.

لازم به ذکر است؛54 شهید ژاندارمری در روزهای پایان جنگ در منطقه «زبیدات» طی حمله ناجوانمردانه رژیم بعث و زبون عراق پس از پذیرفته شدن قطعنامه 598 در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

روز گذشته فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تشییع شهدا در ستادفرماندهی ناجا گفت: امروز هم تمام نیروها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و بسیج در کنار یکدیگر هستند و از کشور در برابر تهدیدها دفاع می کنند.
سردار حسین اشتری افزود: امروز میزبان شهدایی هستیم که براساس گزارش های رسیده تا آخرین نفس از کشور دفاع کردند و افتخار آفریدند.
وی افزود: دوران 8سال دفاع مقدس دوران بی نظیری برای کشور بود، دورانی که تمام جهان به کمک عراق آمدند و اگر ایمان به خدا و روحیه انقلابی و تبعیت پذیری از ولی فقیه زمان نبود، معلوم نبود که آیا می‌توانستیم به این پیروزی ها دست پیدا کنیم یا نه؟.
فرمانده ناجا تاکید کرد: امروز هم تمام نیروها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و بسیج در کنار یکدیگر هستند و از کشور در برابر تهدیدها دفاع می کنند.
سردار اشتری تصریح کرد: امروز اگر کار دفاع از مرزها در صدها کیلومتر دورتر از شهرها انجام می‌شود، به خاطر این است که می خواهیم امنیت را در منطقه ایجاد کنیم و امروز مدافعان حرم به دنبال ایجاد امنیت در منطقه و کشور هستند.
وی با اشاره به اینکه در زمانهای مختلف وظایف متفاوت بر عهده داریم گفت: یک روز دفاع از مرزها و یک روز دیگر دفاع از حرم وظیفه ما است و وظیفه امروز ما دفاع از امنیت کشور است.
فرمانده ناجا گفت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ و ایجاد امنیت است و در این راستا توانسته با کمک همه دستگاه‌ها و مردم به هدف خود برسد و رضایت مقام معظم رهبری و مردم را جلب کند.
وی افزود: امروز با شهدا میثاق می بندیم که راه آن‌ها را ادامه دهیم و نمی‌گذاریم فتنه گران بر کشور مسلط شوند.
سردار اشتری با بیان اینکه 38 سال است که تحت شدیدترین تحریم ها بوده ایم اما هر بار مردم پاسخ یاوه گویی غربی ها را داده اند تاکید کرد: امروز اگر برخی از مقامات کشورهای غربی، کشور ما را تهدید می‌کنند، بیایند تشییع پیکر شهدا را ببینند. آنها ما را تهدید می‌کنند که تحریم‌ها تشدید خواهند شد. در 38 سال گذشته فشار زیادی به مردم کشور ما وارد کردند، اما مردم به یاوه‌گویی آن‌ها پاسخ دادند.
وی افزود: امروز هر اتفاقی که در منطقه رخ می‌دهد، دشمنان می‌خواهند برای آن تصمیم بگیرند. یک طرف مذاکره‌ها کشور ما حضور دارد و نمی‌توانند بدون ایران تصمیم بگیرند و این اقتدار، ثمره خون شهدا است.
سردار اشتری بیان داشت: نیروی انتظامی آماده هر گونه خدمتگزاری به شهدا و خانواده آن‌هاست و بالاترین توقع شهدا از ما پیروی از امام و ولی فقیه است
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ناجا در دوران دفاع مقدس بیش از 13 هزار شهید، بیش از 20 هزار جانباز و بیش از دو هزار آزاده در عملیات های مختلف تقدیم کشور کرده است  و افتخار می‌کند که در همه نقاط کشور با تمام توان و انگیزه مشغول خدمتگزاری به مردم است و همچنان باب شهادت در نیروی انتظامی باز است.
سردار اشتری افزود: از میان 119 شهیدی که اخیرا تفحص شده اند، 54 تن از نیروهای ژاندارمری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی هستند که فقط پیکرهای 25 تن از آن‌ها شناسایی شده است.

 

در این مراسم که با حضور  آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در ناجا، خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس و کارکنان نیروی انتظامی برگزار شد، پیکرهای شماری از شهدای تازه تفحص شده به صورت نمادین تشییع شد.

قرار است پیکرهای مطهر 54 شهید ژاندارمری که در روزگاران پایان جنگ در منطقه زبیدات طی حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق پس از پذیرفته شدن قطعنامه 598 در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل شدند پس از نماز جمعه تشییع و سپس برای تدفین به زادگاه‌شان منتقل ‌شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها