ولایتی در دیدار با رئیس جمهوری لبنان:

پیروزی های لبنان در برابر تروریست ها نشان دهنده کفایت دولت لبنان است

پیروزی های لبنان در برابر تروریست ها نشان دهنده کفایت دولت لبنان است
جمعه 12 آبان 1396 - 20:37

«علی اکبر ولایتی» مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، پیروزی های اخیر لبنان در برابر گروه های تروریستی را نتیجه انسجام بین ملت و دولت و نشان دهنده کفایت دولت لبنان دانست.

العالم - ایران / سیاسی

دیدار با میشل عون رئیس جمهوری لبنان پنجمین دیدار علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب در سفر به لبنان بود که جمعه شب در کاخ ریاست جمهوری این کشور صورت گرفت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، دیدار عصر امروز با وزیر خارجه لبنان را خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: از زمانی که 'جبران باسیل' سکان وزارت خارجه را بر عهده گرفته سیاست خارجه لبنان فعال تر و بانشاط تر شده است. 

وی تاکید کرد: تثبیت دستاوردهای محور مقاومت در عراق و سوریه و لبنان، نیازمند تلاش های دیپلماتیک است و اقدامات دیپلماتیک مکمل اقدامات جهادی است که رزمندگان مقاومت در جبهه های عراق و سوریه و لبنان به ویژه در ماه های اخیر داشتند. 

ولایتی تحولات دیپلماتیک اخیر از جمله اجلاس مشترک ایران و روسیه و آذربایجان، سفر نخست وزیر عراق به تهران، حضور هیات حماس در تهران و نیز سفر خود به سوریه و لبنان را در چارچوب همین تلاش های دیپلماتیک دانست که برای تثبیت دستاوردهای میدانی انجام می شود. 

وی همچنین اجلاس دو روز گذشته اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت را اقدامی در جهت تقویت دیپلماسی عمومی خواند. 

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران نیز در چارچوب تحکیم محور مقاومت بوده است ، گفت: بدون تردید دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری سوریه نقش مهمی در دستاوردهای اخیر محور مقاومت داشته و همکاری های خوبی بین روسیه با ایران و عراق و سوریه انجام گرفته است. 

وی با اشاره به عبور جنگنده های روسی از مسیر ایران و عراق برای بمباران مراکز گروه های تکفیری در سوریه همزمان با حضور پوتین در ایران، این مساله را حائز اهمیت و نشانه نزدیکی ایران و روسیه در مسیر مبارزه با تروریسم و گروه های تکفیری دانست. 

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سوالی درباره فشارهای اخیر آمریکا و اسرائیل به کشورهای محور مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا بازنده اصلی این فشارها خواهد بود و این تلاش های مذبوحانه به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. 

علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته به منظور شرکت در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت و نیز دیدار با مقام های لبنان وارد این کشور شد.

مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب پیش از این با سعد حریری، نخست وزیر لبنان و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور و وزیر خارجه لبنان دیدار و گفتگو داشت.

به گزارش العالم ولایتی صبح روز گذشته (پنجشنبه 11 آبان) جهت شرکت در کنفرانس جهانی علمای مقاومت عازم لبنان شد.

پربیننده ترین خبرها