مقابله فوری روسیه با تحریم‌های کانادا

مقابله فوری روسیه با تحریم‌های کانادا
شنبه 13 آبان 1396 - 10:11

وزارت دفاع روسیه در واکنش متقابل به اعمال تحریم‌های دولت کانادا علیه ۳۰ شهروند روس، ورود تعدادی از رجال کانادایی به خاک روسیه را ممنوع کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، "ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که دولت فدراسیون روسیه تصمیم گرفته است تا در پاسخ به اعمال تحریم های ضدروسی جدید رهبران کانادا، ورود برخی شخصیت‌های کانادایی به خاک این کشور را ممنوع کند.

روز جمعه دولت کانادا تحریم هایی علیه 52 تبعه خارجی، از جمله 30 شهروند روسی، که به عقیده مقامات اوتاوا، متهم به نقض حقوق بشر یا فسادمالی هستند، اعمال کرد. حسابهای مالی این افراد مسدود شده و ورود آنها به خاک کانادا ممنوع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیر این اقدام، گفت: «ما بارها به دولت کانادا در خصوص تلاش برای اعمال فشار بر روسیه از طریق اعمال تحریم ها هشدار داده بودیم که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند. ولی با کمال تاسف مقامات اوتاوا به بهانه قانون ضدروسی مصوبه اخیر تحت عنوان "قانون ماگینسکی"، بار دیگر تعدادی از شهروندان ما را در فهرست تحریمهای جدید خود قرار دادند.»   

زاخاروا افزود: «ما نیز مجبور به مقابله به مثل هستیم و بر اساس همین اصل، تصمیم گرفته شده تا از ورود برخی رجال کانادایی به خاک فدراسیون روسیه ممانعت شود. این فهرست گسترده بوده و شامل دهها نام است و صحبت بر سر آن دسته از شهروندان کانادیی است که به طور مرتب در تخریب روابط دوجانبه نقش داشته اند.»  

به گزارش تسنیم به نقل از اینترفکس، این دیپلمات روس تاکید کرد: «اگر شرکای کانادایی ما مایلند تا به بازی تحریم ها بپردازند، ما هم مجبور به پاسخ به آنها هستیم، هرچند ترجیح می دهیم تا دو کشور در زمینه مسائلی که برای مردم روسیه و کانادا اهمیت دارند، به مشارکت و همکاری بپردازیم. امیدواریم که مقامات اوتاوا در خط مشی سیاسی خود در برخورد با روسیه تجدید نظر کنند.»

سفارت روسیه در اوتاوا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تحریم های جدید کانادا، اقدامی بی معنا و مضر است که تنها به روابط دوجانبه آسیب می رساند و صرفا به بهانه واهی و ریاکارانه «دفاع از حقوق بشر» صورت گرفته که با واقعیات مطابقت ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها