تلاش امارات برای مجازات قطر به خاطر مواضعش علیه اسرائیل

تلاش امارات برای مجازات قطر به خاطر مواضعش علیه اسرائیل
شنبه 13 آبان 1396 - 16:09

سفیر امارات در واشنگتن از مذاکراتش با فرستاده سابق آمریکا در خاورمیانه درباره نحوه مجازات قطر به خاطر حمایتش از تحریم اسرائیل پرده برداشت.

العالم-آسیا

 وبسایت "میدل ایست مانیتور" انگلیس در این باره گزارش داد: ایمیل‌های فاش شده یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن پس از ادعاها درباره حمایت دوحه از جنبش "بی‌دی‌اس"(بایکوت) در روزنامه "دیلی تلگراف"، خشم العتیبه و دنیس راس، نماینده سابق آمریکا در خاورمیانه از قطر را به دنبال داشت.

ایمیل‌های رد و بدل شده میان آن دو نشان می‌دهد که راس و العتیبه مجموعه اقدامات تنبیهی علیه قطر را بررسی کردند تا قطر را مجبور به تغییر خط مشی خود کنند که انتقال پایگاه نظامی "العدید" آمریکا در راس این اقدامات تنبیهی قرار دارد.

همچنین مکاتبات بین راس و العتیبه نشان از تمایل امارات برای عادی‌سازی هرچه سریعتر روابط با اسرائیل و داشتن روابط مستحکم با نهادهایی که در راستای منافع تل‌آویو در واشنگتن فعالیت می‌کنند، دارد.

همچنین ایمیل‌های درز شده العتبیه بیانگر نگرانی سفیر امارات و فرستاده آمریکا نسبت به برخی فعالیت‌های قطر در راستای محکومیت هرچه بیشتر اسرائیل در مراکز فرهنگی و پژوهشی است.

بنا به گزارش وبسایت میدل ایست مانیتور، دنیس راس به عنوان یک صهیونیست متعهد و یاور دولت اشغال‌گر اسرائیل عمل می‌کند و یک میانجی بی‌طرف نیست.

جنبش "بایکوت"، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، برابری شهرندان عرب زبان ساکن اراضی اشغالی و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها