راز اعطای تابعیت به قبیله سودانی در بحرین

راز اعطای تابعیت به قبیله سودانی در بحرین
شنبه 19 فروردين 1391 - 14:41

رژيم آل خليفه درحال کوچاندن افراد يکي از قبايل سوداني به نام "الرشايده" به بحرين و اعطاي تابعيت به آنها در اين کشور است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، آل خلیفه در ادامه تلاشهای برنامه ریزی شده خود برای تغییر بافت جمعیتی بحرین در حال اعطای جذب و اعطای تابعیت سیاسی به یکی از قبایل معروف سودانی به نام "الرشایده" است.

پایگاه "آیینه بحرین" به نقل از روزنامه سودانی "آخر لحظه" نوشت: "افراد قبیله الرشایده که به بنی عباس نیز معروفند، در حال مهاجرت به بحرین هستند.

بر اساس این گزارش، قبیله الرشایده یکی از قبایل قدیمی شبه جزیره عربستان است که در گذشته در سواحل دریای سرخ در کنار بسیاری دیگر از قبایل و عشایر زندگی می کرد. عشایر "العتوب" که خاندن "آل خلیفه" بحرین به آنها باز می گردد طبق اظهارات "هارولد ریچارد" شرق شناس انگلیسی یکی از ریشه های قبیله "الرشایده" است.

این گزارش می افزاید: قبیله الرشایده از معدود قبایلی است که به آن اجازه داده می شود با خاندان حاکم بر کشورهای عربی، از جمله آل خلیفه بحرین و آل صباح کویت و آل سعود عربستان و آل ثانی قطر، پیوند خویشاوندی ایجاد کند.

در این میان مهمترین پیوند خویشاوندی با پادشاه بحرین است. یکی از خواهران شاه بحرین با یکی از افراد قبلیه الرشایده معروف به "جلوی العربید الرشیدی" ازدواج کرده است.

قبیله الرشایده حدود 250 سال قبل به دلیل خشکسالی از منطقه جنوب حجاز به سودان مهاجرت کرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها