مسکو: بمب‌افکن‌های روسیه مواضع داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند

مسکو: بمب‌افکن‌های روسیه مواضع داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند
شنبه 13 آبان 1396 - 17:43

بمب‌افکن‌های روسیه مواضع گروه تروریستی داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند.

العالم-سوریه

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب‌افکن‌های این کشور مواضع داعش در دیرالزور سوریه را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی سه روز گذشته نیروی هوایی-فضایی و نیروی دریایی روسیه حمایت قاطعانه ای را از عملیات تهاجمی نیروهای دولتی سوریه در نابودی مواضع گروه تروریستی داعش در شرق این کشور داشتند.

از سوی دیگر در بیانیه ای که صبح امروز در سایت رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر شده، آمده است: «طی سه روز گذشته بمب افکنهای دورپرواز "توپولف-22 ام 3" و زیردریایی "کولپینو" حملات موشکی-هوایی گسترده ای را به زیرساختها و نیروهای داعشی در نزدیکی منطقه مسکونی "ابوکمال" وارد کرده اند.

با توجه به شناسایی دقیق مواضع تروریستها، انبار سلاح و مهمات آنها، محل استقرار نیروها و مراکز فرماندهی آنها مورد حملات گسترده شش فروند بمب افکن "توپولف-22 ام 3" و شش حمله موشکهای کروز دریایی از نوع "کالیبر" قرار گرفتند. همچنین بمب افکنهای سوخوی-24 و سوخوی-34 هم از پایگاه هوایی "حیمیم"خاک سوریه به پرواز درآمده و ضربات موشکی-هوایی سنگینی به مواضع تروریستهای داعشی وارد کردند که در نتیجه آن گروه بزرگی از نیروهای داعشی در نزدیکی ابوکمال به هلاکت رسیده اند.

این عملیات این امکان را فراهم کرده تا عملیات تهاجمی گروههای ضربت ارتش سوریه به فرماندهی ژنرال "حسن سهیل" برای نابودی آخرین عرصه های مقاومت داعش در شرق سوریه با موفقیت همراه باشد. شلیک موشکهای کروز "کالیبر" از عرشه زیردریایی کولپینو از مسافتی بیش از 650 کیلومتر صورت گرفته است. ضمن اینکه بمب افکنهای دورپرواز روسی هم بعد از پایان عملیات موفق خویش، با پرواز مسافتی بیش از 5 هزار کیلومتر، به پایگاههای خود در خاک روسیه مراجعت کردند.»

پربیننده ترین خبرها