سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

با خروج یکجانبه از برجام نمی توانیم فشار لازم را به ایران وارد کنیم

با خروج یکجانبه از برجام نمی توانیم فشار لازم را به ایران وارد کنیم
شنبه 13 آبان 1396 - 23:27

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید که آمریکا در پی اعمال فشار بر ایران برای قبولاندن تغییرات برجامی دلخواه خود به تهران است و در صورت خروج یکجانبه از تواف هسته‌ای، نمی‌توان به این هدف رسید.

العالم - آمریکا

فارس -- «مایکل آنتون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، بار دیگر بر عزم دولت «دونالد ترامپ» برای همکاری با اروپایی‌ها برای تغییر مفاد برجام تأکید کرد.

ترامپ برجام را «بدترین توافق تاریخ آمریکا» می‌داند و در طی کارزار انتخاباتی خود، به طرفدارانش قول داده بود که پس از ورود به کاخ سفید، این توافق بین‌المللی را پاره می‌کند.

مایکل آنتون ضمن تکرار مواضع ترامپ، گفته: «ما می‌خواهیم که نظام ایران تحت فشار باشد و در این مسیر، خواهان وجود اهرم فشار قوی‌تر برای کنگره و اروپایی‌ها برای رفع نقائص این توافق (برجام) هستیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه به طور ضمنی که آمریکا دیگر در پی خروج یکجانبه از برجام نیست؛ آنتون در این خصوص گفت: « ... اگر بصورت یکجانبه از توافق خارج می‌شدیم، این فشار دیگر اعمال نمی‌شد.»

از میان متحدان اروپایی آمریکا، فرانسه برای شروع مذاکراتی جدید برای سال‌های پس از انقضای محدودیت‌های برجام، ابراز علاقه کرده است.

آمریکایی‌ها اخیراً تهدید کرده بودند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام می‌کنند؛ با تهدید جدی متقابل ایران، آمریکایی‌ها از قول خود پا پس کشیدند و به بازتحریم برخی نهادهای مرتبط با سپاه بسنده کردند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این خصوص هم سخن گفت. وی تصریح کرد: «ما احتمال اعلام سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی در آینده را رد نکرده‌ایم و این اتفاق ممکن است هر زمانی رخ بدهد.»

پربیننده ترین خبرها